Bee Gees

Tuesday 1 June 2010

BUAH CEMPEDAK DILUAR PAGAR

AMBIL GALAH TOLONG JOLOKKAN


SAYA BAPAK BUDAK, BARU BELAJAR


KALAU SALAH, TOLONG TUNJUKKAN


Masih banyak cempedak untuk sambutan cuti semester sekolah ni, purata 2 biji yang masak dalam sehari. Dulu tak tahu , macam mana nak rasa masaknya cempedak selain dari bau, bila dah ada pokok sendiri baru tahu. Tak perlu peram, panjat aje, dan pegang sendiri, secara otomatik tahu dah masak atau belum. Tapi, kalau minta saya pilih di pasar malam, yang mana dah boleh dibeli, lain kali aje lah. Tak reti pun.

Buah buah cembepak ni , betul betul diatas pagar rumah saya. Yang memanjatnya pun saya, sebab badan masih comel, dan sesuai dengan ketinggian pokok ini untuk menunjukkan 'skill' saya.


Latiff Hariri
2002 01062010
Sungai Petani

No comments: