Bee Gees

Wednesday 6 April 2011

Tetamu Tetamu Allah

Ahad 03042011, yang penuh dengan suka dukanya.

Duka atas pemergian kawan sekolah , Allahyarham Radhi Lik, suka dapat bertemu rakan rakan lain dari satu persekolahan. Suka dapat meraikan adik saya, Uztad Ibrahim Ahmad, Imam Masjid Al Amin, serta rakan seSungai Layar, Aziz Ibrahim, yang akan berangkat bersama keluarga serta Ustad Ibrahim ke Makkah pada 04042011 nanti.

Ustad Ibrahim boleh dikatakan setiap tahun akan menjadi tetamu Istimewa di MasjidilHaram. Murah rezki beliau. Saya sempat bersalaman serta berpelukan tanda kasih, dan sampaikan salam kepada Rasullullah , serta para sahabat dan para shuhadah. Entah bila lagi dapat menjadi tetamuNya.




Tengah isi sijil Nikah sebelum berangkat pergi untuk selama 12 hari/10malam. Kerja mesti disiapkan. Pertamakali bersama Ustad ke Makkah ditahun 2008, yang pada mulanya diterajui Ustad Ramlan Porigi, tapi beralah beliau, bila didalam rombongan beliau, ada Ustad Ibrahim, yang merupaka 'Tok Guru' beliau jugak sebelum Ustad Ramlan menjadi popular dengan 'sumpah' liwat yang memakan diri sai-fool sendiri.

Selesai urusan jenazah rakan persekolahan saya, tergesa gesa saya ke rumah rakan baik ni pulak, sebagai tanda restu pemergian beliau ke Makkah bersama Ustad Ibrahim.

Bersama orang kuat DK&S Seberang Jaya, hehehe, abang Talib, En Mat Pengarah JPS SP, dan tuan rumah yang akan ke Makkah esoknya, Aziz Ibrahim.

Tahniah Aziz. jangan lupa doakan saya segera kesana untuk kali keduanya.


Latiff Hariri
2245 05042011
Sungai Petani

No comments: