Bee Gees

Friday 29 April 2011

Tari Monotor Perpisahan

Selesai sahaja acara tarian monotor ini, ada kumpulan kedua yang diminta naik ke pentas, iaitu angkatan lelaki dari Malaysia dan Indonesia. Saya tak lepaskan peluang merakam aksi abang abang kepada Zila ini.

Terbantut lagi rancangan untuk pulang.

Sambil tu saya terus mencari Ayahanda kepada pengantin perempuan untk memohon diri

Foto kenangan Pengantin bersama bapak bapak dari Perak, Pulau Pinang dan Kedah.

Tarian dari anak anak badan kesenian.

Ini campuran keluarga besar Malaysia-Indonesia


Bonda bonda pulak

Bila saya dapat bertemu dengan Ayahanda pengantin perempuan dan bersalaman sambil menyatakan hasrat untuk mengundur diri, salaman saya tak dilepaskan. Katanya saya harus naik ke pentas untuk tarian Monotor sebagai tanda 'restu' yang kehadiran kami amat dihargai. Pandang kepada Raja Anuar, dah tahu jawapannya.

Keluarga besar dari Malaysia

Ayah pengantin bersama kami bertiga diapit oleh jurumudi tari. Istimewanya pada saya, sebab bersama Tuan Rumah menarikan tarian ini. Terima Kasih!!

Kain selendang diserahkan kepada jurumudi tarian

Selepas bersalaman untuk kali kedua dengan tuan rumah, kami pun bergerak. Sedangkan Osman dan sebahagian dari keluarganya masih menunggu. Penerbangan mereka ke Kuala Lumpur adalah pada pukul 10 malam, sedangkan kami pada pukul 640 petang. Kalau waktu Malaysia 740 senjalah.


Yang saya pasti, mereka berkenalan sekitar Jakarta/Semarang dan terus menjadi rakan akrab. Sorang tu budak Muar Hi-School, sorang lagi budak 'Rimau'. Dah lebih 15 tahun rasanya persahabatan mereka berdua.

Kijang kami meluncur laju ke kota Medan. Raja Anuar mahu ke Medan Plaza untuk berbelanja kali terakhir, sedangkan saya dan Wan mahu pulak ke hotel untuk bersiap siap. Awal lagi pun, baru pukul 315 petang. Tapi , saya sempat memberi amaran kepada Raja Anuar supaya bersedia untuk dijemput sekitar jam 5 petang untuk terus ke Bandara Polonia.

Latiff Hariri
0652 29042011
Sungai Petani

No comments: