Bee Gees

Sunday 1 May 2011

Selamat Tinggal Polonia

SELAMAT BAHAGIA ATAS PERNIKAHAN
NAZLA THAHURA LUBIS, SE & SRI SULAIMAN SITORUS


Kami keluar hotel sekitar 430 petang menuju ke Medan Plaza mencari Bapak Raja Anuar, tapi adatlah, dia terlalu cekap di kota ini, jenuh mencarinya.

Hanya bergerak meninggalkan Medan Plaza sekitar 515 petang. Tergesa gesa Pak Suparmin memandu, ya lah, jalan dah mula agak macet. Kami tiba di Bandara Polonia sekitar 545 dan terus ke kaunter pengesahan. Ternyata lengang kaunter hari ini, tak ada langsung yang beratur kecuali kami bertiga. Wah, menarik ni, mesti bebas duduk didalam kapalterbang nanti.

Sempat kami berempat pekena saorang sepinggan mi sanggol goreng buat lapik perut, dan sudah tentu teh botolnya.


Kami bergerak semula ke kaunter berlepas, sebab jam sudah menunjukkan pukul 6 petang

Berlatar belakangkan stesen Petronas dihadapan Bandara Polonia. Dah ada dua Petronas di Medan

Bila kami memasuki balai berlepas, ternyata sangkaan kami meleset, sudah panjang yang beratur untuk menuruni ke kapalterbang. Maknanya kami yang terakhir lapur diri!

Boarding roomnya kecil, tak lama lagi , Bandara ini akan berpindah ke hujung kota, dan pasti kos pengangkutan akan naik lagi.

Raja Anuar melayan mata

Sedangkan Wan cuba mengayat awek didepan

Kami tiba di Pulau Pinang sekitar 840 malam. Tiada apa yang hendak kami nyatakan kepada kastam, walaupun begitu kastam sudah mula bertegas untuk mengimbas setiap bagasi . Maknanya mereka sudah mula bekerja sejak akhir akhir ini. hehehe

Tu, tu... Kapalterbang yang kami naik tadi. Saja nak tunjuk kat Fazrin.

Kami bergerak mengarah ke pusat bandar untuk pekena saorang sepinggan Nasi kandar. Hm, baru 3 hari ke Medan, dah rindu kat nasi mamak lagi.

Selesai menghantar Raja Anuar ke rumah persinggahan beliau, saya terus dihantar pulang oleh Fazrin dan wan ke Sungai Petani. Saya hanya memasuki rumah sekitar 1030 malam.

Lega teramat sangat bila dah berada di rumah sendiri

Latiff Hariri
1533 30042011
Sungai Petani

Sengaja disiarkan pada pukul 3 ptg 1 Mei 2011. Hi Tea OE Class 1981 di Bukit Jana Resort, Kamunting , Taiping. Bertemu selepas 30 tahun.

No comments: