Bee Gees

Tuesday 3 May 2011

Depa Dah Datang - OE Class 1981

Dalam hujan kami berlari lari anak memasuki pintu utama Resort ini. Saya dah mula rasa bersalah. Dah jam 3, masih belum bersiap apa apa untuk acara ini. Terus ke Dewan Kiambang untuk melihat persiapan dewan. Laaa, dewan pun masih dalam persiapan, terus aja saya berkemas untuk acara pertunjukkan slide. Mujur , juru eleketrinya pun ada sama, senang kerja saya.

Hujan yang menyelamatkan saya, agak perlahan kehadiran. Yang saya pasti, yang pertama hadir Jamal Wahid, diikuti Roslan Wahab, Azmi dan saya yang ketiga dan keempat. Yang kelima keenamnya Badrul Hisham ,Khairul Azlin dan Anwer. Diikuti Madzran dan Shaharuddin.

Jamal Wahid dan Roslan Wahab, rakan sekelas saya dari Tingkatan 4-5 .

Shaharuddin dan Madzran memasuki ruang disambut Badrul.

Lepas tu saya dah tak kira dah, kerana saya dah mula keluar masuk dewan. Pekerja Resort baru mula meletakkan hidangan, jam sudah menunjukkan sekitar 320 petang, sedangkan kehadiran belum melepasi 20 orang

Yang berbaju biru ini menjadi tandatanya saya, siapakah gerangan orangnya?

Terus saya kehadapan menanya beliau.

Astaghfirullahhilazim!! Kadir. Rakan seasrama kami dan juga pemain bolasepak yang diimpot khas dari sekolah Hilir Perak untuk mewakili King Edward tu!! Kenapa jadi begini!

Hehehe. Kadir ni hanya sekitar setahun di King Edward. Teramat kelakar dan sporting orangnya, tapi 'mengelat' ditengah padang cukup 'terror'. Saya tak jangka kehadiran beliau.

Badrul Hisham Ragbi dan Roslan berpelukan diperhatikan Mohd Shamsuddin

Eh, Myra pun turut serta?

Khairul Azlin, Shaharuddin, Anuar, Nor Kamal Azmi dan Badrul Ragbi

Shaharuddin, Nazir, Syed jamalullail dan Nor kamal Azmi. Memebelakangkan kamera Din Selamat.

Syed Jamalullail pun menjadi 'target' saya untuk diterpa dan disoal siapa anda? Memang dah lupa, cuma ingat namanya sahaja. saya perlu 'berguru' dengan Syed lepas ni!!

Nor Kamal Azmi, Din , Madzran dan J
amal Wahid

Zul Rahim dan Zamri , rakan sekelas, bersalaman selepas lebih 30 tahun.

Suzaili bertanya sesuatu kepada Azmi sambil diperhati Kadir dan Khairul Anuar

Semua dengan wajah ceria

Saya rasa mereka di luar melebihi 30 minit. Akhirnya saya meminta Pak lan dan Badrul menjemput semua memasuki dewan sekitar pukul 340 petang. Makannan masih dalam persiapan untuk dihidang, jadi mereka boleh mengambil tempat untuk sambung perbualan .

Kira kira secara rambang, sudah melebihi 25 kehadiran. Oklah, kerugian akan diminimakan.
Presidennya si Raja Anuar berSMS dengan saya sekitar 215 petang yang lalu, yang beliau baru bergerak dari Sri Manjung, dan meminta saya memulakan majlis dahulu tanpa beliau.

Dr Rosli pun sudah menghampiri Resort, Hariri Kassim masih dalam perjalanan.

Dalam duk berdalih dalih tu, acara pun saya mulakan sekitar 4 petang. Lewat 20 minit dari rancangan asal.

Latiff hariri
1715 02052011
Sungai Petani

1 comment:

raja anuar said...

better late than never...