Bee Gees

Monday 2 May 2011

Jalan Menuju OE Class 1981

Hati saya bercampur baur.

Nak kata teruja, ada jugak. Nak kata cuak, ada jugak.

Tak tahu berapa ramai yang akan datang. Memang tempat telah ditempah untuk seramai 35 orang. Maknanya bilnya nanti berjumlah RM1,050.00 lah. Deposit dah bayar. Buatnya yang datang hanya 20 orang? Sedangkan Roslan @ Pak Lan sudah hilang pengiraan tentang jumlah sebenar, kerana ada yang belum mengirim wang.

Memang saya dah kira, kalau rugi pun, adalah dalam RM400. Tak mengapalah, kita kongsi saorang sedikit.

Petang Sabtu terus saya ke rumah Azmi Abu Kassim bertanya khabar. Ternyata anggapan saya meleset. Azmi sihat walafiat!! Hm, kalau selalunya beliau kelihatan 40% sahaja, kini 85% kekuatan beliau.


Azmi mengambil angin petang bersama anak buah kesayangan beliau. Petang Sabtu 30042011.

Syukur Alhamdullillah. Berkat doa semua ni.

Pagi Ahad , kami bergerak sekitar 845 pagi menuju je Tol Selatan Sungai Petani. Zulkifli Rahim ubah rencana, beliau akan memandu sendirian ke Taiping, bermakna kami akan segera sampai tanpa perlu bertandang ke rumah Zul di Bukit Mertajam.

Kami tiba di Kamunting pun dah disekitar 1030 pagi. Jalan agak sederhana sibuknya. Memasuki pekan Kamunting pun teramat lancar.

Saya terus berhubung dengan balu kepada Allahyarham Marzuki Latiff untuk temujanji.


Susur keluar Kamunting 1030 pagi.

Anak anak arwah Marzuki yang menyambut kami di hadapan simpang Sekolah Teknik Kamunting. Melihat wajah anak sulong beliau, akan terbayang iras wajah Marzuki.

Minum pagi disini. Foto dan data dirakam.

Maknanya pertunjukan slide akan dikemaskini supaya foto foto arwah dapat diselitkan .

Sekitar 11 pagi kemi bergerak ke Bukit Jana Resort untuk kepastian lokasi dan mengintai persiapan pehak Resort.

Arah tuju acara sudah tersiap. Ini untungnya bila pehak pentadbiran Resort pun OE jugak!!


Saat yang menyeronokkan pasti akan berlaku. 20 orang pun, 20 oranglah.

Disini saya disambut adik Nizam. Beliau menunjukkan saya persekitaran Kelab Golf, dan secara rasminya kami bersarapan pagi disini ehsan dari pehak Resort.

Saya? Saya, set golf ada, tapi simpan bawah katil aje. Jawapan ringkas saya kepada Nizam.

Dalam menghayati keindahan Resort ini. Pak Lan menalipon meminta saya menunggu beliau selesai acara 'pukul bola, kejar bola'. Katanya, mahu mengambil-alih Azmi dari saya. Saya rela sahaja....

Tunggu punya tunggu, dah melepasi pukul 1230. mahu sahaja saya bergerak, tapi, mujur Pak Lan dah tiba. Yang saya pasti Pak Lan dengan Anuar Othman dan lagi dua orang saya tak pasti siapa pasangan mereka.

Anuar Othman buat pertamakalinya bertemu Azmi Kassim selepas 30 tahun

Pak Lan, saya, Azmi dan Anuar.1245 tenghari 1 Mei 2011 Bukit Jana Resort.

Anak kpd Fuad(OE 81 jugak?), Azmi, Latiff, Anuar , Mustafa Ahmad dan Pak Lan

Kami bertiga bergerak ke Taiping untuk solat Zuhur di Taman Sri Kota , dan bercita cita untuk makan tengahari di rumah emak saya.

Selesai solat dan berkisah lebih kurang dengan emak saya, kami bergerak ke bandar Taiping sekitar pukul 2 untuk makan tengahari. Saya berlangkah kiri, emak saya tak masak hari ini. emak sendirian, jadi mudah baginya untuk masak bila perlu sahaja.

Dalam duk makan tengahari di Bismillah restoran ni, Jamal Wahid dan Roslan sudah bertanya dimana kami, kerana mereka sudah menghampiri Kamunting.

Kami bergerak ke Kamunting sekitar 240 petang. Sudah agak lewat, saya sendiri sudah rasa bersalah, kerana sebagai Tuan Rumah, saya tidak dapat menyambut rakan rakan di Resort.

Agak ganas pemanduan saya.


Latiff Hariri
1644 02052011
Sungai Petani

2 comments:

Roslan Abdul Wahab said...

Salaam Latiff.

Tahniah atas kejayaan sdra and team (Roslan, Badrul, Nazri, Khairul dll rakan2 yg berperanan utk organise perjumpaan OE.

Rasa seronok, nostalgia dapat bertemu dgn rakan2 setelah 30 tahun lamanya tak berjumpa.

Insya Allah jumpa lagi di lain masa.

Roslan Abdul Wahab

Raja Anuar said...

Memang sangat teruja pun..dn telah teruji..Tahniah dan Syabas..