Bee Gees

Tuesday 3 May 2011

Hi-Tea Class 1981 Bermula

Ikut rencananya , bermula sekitar 340 petang, tetapi, dek karana hujan dan keadaan hinggar binggar dengan gelak ketawa, saya hanya biarkan kawan kawan dengan acara persendirian. Ya, begitulah jadinya disetiap kali majlis bertemu semula bekas pelajar ni. Kita kena biarkan mereka mengungkit kisah lama sesama mereka, tak perlu tergesa gesa.

Hanya sekitar jam 4 baru saya mulakan dengan kata kata aluan .





Sempat bersalaman dengan peminat dalam mendendangkan lagu D'lloyd...Eh eh eh.

Dalam mengalu alukan kehadiran semua ni , ada lagi yang baru mamasuki dewan ini.

Terus saya menjemput saudara Jamal Wahid untuk memohon restu dariNya.


Jamal Wahid rakan sekelas Tingkatan 4-5 , kami gang jahat, duk dibaris belakang.

Wan Akmar pulak masuk sebaik doa selesai diaminkan, disambut Badrul dan Din. Kharul dah tak sabar dibelakang tu.

Selamjutnya ucapan dari Wakil Bapak Presiden untuk memberi sepatah dua kata , yang saya kira teramat ringkas tapi padat. Presiden masih dalam perjalanan.

Wakil Presiden, Bapak Mohd Nazri Noor, juga rakan sekelas Tingkatan 4-5.

Selesai ucapan beliau, sekitar 5 minit, terus saya menjemput rakan rakan menjamah makanan yang telah terhidang. Tapi, mereka seolah olah tak endah dengan jemputan saya. Mengapa ek?

Rupa rupanya lauk sudah terhidang, sedangkan nasinya tiada.

Manalah saya nak perasan, maaf ya....

Hadirin bertanya , mengapa Wakil Presiden yang berucap, mana Presidennya

Dr Rosli Wahab disambut Badrul Hisham. Dr Rosli pun rakan sekelas saya.

Meja istimewa untuk mereka yang istimewa. Saya tak tahu pulak ada meja khas ini, jadi saya serahkan kepada Presiden yang baru tiba, Wakil Presiden, Zul Rahim, Din dan Khairul.

Badrul, Malek dan Jawaed

Dicelah celah rakan yang sibuk menjamu selera, saya pun menjemput Pak Lan , selaku Bendahari membari sepatah dua kata kepada kesemua rakan rakan yang hadir.

Saya nak tanya rakan rakan semua, ada tak yang tak kenal dengan Pak Lan?

Nor Kamal Azmi, Shaharuddin, Badrul Hisham, Wan Akma, Madzran dan Anuarrul Haq

Suzaili, Anuar Othman, Anwer dan Mustaffa Ahmad

Suzaili, Anuar Othman dan Wan Akma

Senior OE1979 Bro Aziz disambut Nazri

Makan makan sambil bercerita

Keadaan yang pada awalnya agak perlahan, mula menunjukkan kelajuan bila perut mula terisi

Anuar bertandang kemeja sebelah bersama Hashim, Khairul, Wizan, Zamri, Dollah, Azmi, Nazir dan Mohd

Syed Jamalullail, Kadir, Dr Rosli dan Hashim

Acara bebas ini berlangsung tanpa ada gangguan, semua bebas bergerak dan berbual sesama mereka. Hingga melepas asar, bila ada yang selesai bersolat, dan memastikan tiada lagi tetamu yang hadir baru saya mulakan acara suai kenal secara rasmi. Saya rasa ini perlu, kerana dari pengalaman lalu, ada rakan rakan yang bertanya setiap kali acara tamat, yang itu siapa, yang ini siapa? Kerana wajah dan fizikal yang berbeza selepas lebih 30 tahun tak bertemu.

Acara ini pada awalnya bermula dengan tertib, tetapi bila sampai ke tangan Madzran, Badrul Ragbi, Mustafa Ahmad, Anwer.....Wizan, Hashim dan bapak Presiden suasana menjadi gamat. Mereka ni memang joker.

Pecah perut bila ada yang mengaku sudah memasuki soalan Nujum Pak Berlalang, ia itu 'kad-dang, kad-dang'

Antara percaya dengan tidak aje ni!





Latiff Hariri
1925 03052011
Sungai Petani

1 comment:

Raja Anuar said...

man of the event..xlain x bkn Syed Jamalulai...mnjadi idola kpd yg TTT