Bee Gees

Wednesday 4 May 2011

Suasana Ceria Penuh Jenaka OE Class 81

Presiden kita ni, kemana sahaja beliau bertandang, pasti ada yang pecah perut!!

Adakalanya, saya sendiri tak tahu dari mana mereka ni dapat jokes yang entah apa apanya! Hahaha.

Diambang 47 ni, biasalah, topik hangatnya pasti, sudah berapa? Bukan berapa anak, tapi berapa isteri? Hanya perlu sesaorang yang mulakannya. Lepas tu, topik ini akan meleret leret tanpa ada noktah. Dan maknanya jugak, suasana sudah panas.

Kalau Bapak Presiden buat lawak, mesti 'masuk' punya..., itu satu kelebihan Raja Anuar

Mereka mula mengimbas kembali kisah 30 tahun lalu. Zul Rahim danAnuar-Rul-haq

Din Selamat, Hashim dan Jawaed

Wakil Bapak Presiden, Mohd Nazri Noor. Ini rakan baik sekelas saya.

Nazri berkisah tentang insiden patahnya javelin ketika latihan petang dimana beliau menunding jari kepada rakan rakan yang turut terlibat, tetapi cuba dinafikan mereka didalam dewan ini, sudah tentu ketawa besar bila ada yang separuh mengaku. Tapi, yang pasti petang tu semua kena dengan Pak Thong.

Kalau Mustaffa berbicara, mesti pecah perut jugak, yang menyakat ramai terutama Anwer, Kamal, Madzran... ada aje yang mereka nak menyampuk ucapan kawan ni.

Anwer pulak kena attack dek Mustafa Ahmad

Anuarrul-Haq memberi sepatah dua kata

ZulRahim...hehehe, simpan rahsia tu....

Tetamu tak kering gusi dengan perkenalan selepas 30 tahun ini. Saya sendiri akui, ada yang saya kenal gitu gitu aje dialam persekolahan kerana terlalu ramai, melebihi 300 orang. Dan tak saya nafikan, saya lambat untuk mesra dengan rakan rakan kecuali kalau dah kenal lama.

Zamri Omar tak ketinggalan memberi sepatah dua kata.

Zamri pun orang utara. Kita kena selalu berjumpa sarapan pagi lepas ni Zamri, terutamanya hari minggu bersama ZulRahim.

Wan Akmar pun sudah mula bercerita tentang diri.

Yang rakan rakan pasti , Wan Akma mirip wajah ayah beliau.


Khairul Anuar, salah saorang yang saya kira, terlalu asyik dengan OE 1981

Roslan Abdul Rahman @ Pak Lan.

Idea untuk tahun ini datang dari beliau. Kita hanya beri sokongan dari belakang. Saya sehaluan dengan beliau. Pada usia 47 ini, tiada yang saya fikir menghadapi masaalah kewangan kritikal. Mungkin segelintir. Sekadar RM50.00 setahun, dari setiap rakan rakan, kepada waris/rakan yang telah pergi, kalau dikumpulkan dan keahlian mencecah 100 orang .......Banyak yang dapat kita lakukan. Bukan sahaja perjumpaan tahunan percuma tanpa bayaran, bahkan anak anak bangsa di King Edward VII pun, kita boleh beri biasiswa tahunan.

Hidup ini sudah menghampiri penghujungnya, tinggalkanlah satu kenangan untuk ingatan kesemua di bumi ini.

Kadir.....saya memang tak menduga yang ini dia!! Dia teramat baik serta suka mengusik masa di asrama sekitar tingkatan 4 dahulu. Terima kasih atas kenangan ini Kadir. Apa yang anda niatkan, memang tak terfikir oleh saya.....buat masa ini. Sungguh terharu. Anda adalah contoh terbaik untuk kami semua. walaupun sekitar setahun bersama....semangat anda jitu.

Kotak pun diedar oleh Nazri Noor untuk mencabar keikhlasan hati semua.

Bercakap tentang orang lelaki yang akan menempuh 4 kehidupan sekiranya panjang usia kita. Tapi, ada yang menokok, sepatutnya 5!!

Jawapan dari Mustaffa Ahmad tentang dunia lelaki dengan 4 kehidupan....yalah, dia salah saorang Joker angkatan ini.

Syed Jamalullai.....anda tunggu kehadiran saya di Ipoh nanti ya!!

Roslan Wahab.... sekelas dari darjah 3 hingga Tingkatan 5. Roslan ini terlalu low profile dan kuat pegangan ugamanya.

Azmi Abu Kassim... seorang lagi rakan seasrama dan sebandar Sungai Petani.

'TIgers........!!!!!' Disambut OE Class 1981 "ROAR!!!!!"

Wizan salah saorang Joker yang banyak cerita merapu dan kelakar . Sepanjang bersama beliau di KE, dia saorang yang berani bertanya itu ini kepada Cikgu dan mudah mesra dengan semua.

Mohd Shamsuddin... Timbalan kepada Azmi Abu Kasssim didalam Kedett Bersatu King Edward.

Dr Rosli Wahab.... doktor gigi di Jitra Kedah. Orangnya pun low-profile.

Perkenalan semula ini berakhir sekitar jam 6 petang. Terlalu gamat dengan gelak ketawa terutamanya bila Presiden memarahi hadirin kerana bising bila beliau bercakap! Ada saja yang nak menokok tambah ucapan beliau.

Acara seterusnya pertunjukkan slide Re-Union Sesudah 23 Tahun -2004 . Semua memberi tumpuan sepertimana ditahun 2004 lalu. Suara siulan kedengaran bila ada foto Aweks Tingkatan 6 terpapar sertu guru guru wanita yang masih bujang waktu itu. Seperti biasa, foto Wizan berpakaian seksi menjadi igauan semua.....hahaha.

Terima Kasih Din atas daya usaha anda menyediakan slide yang begitu panjang.


Terpaku melihat foto tahun 2004 Reunion pertama kita.

Anak anak kepada Malek turut berada dalam Dewan ini

Bila berakhirnya acara ini, saya secara rasminya menjemput dua tetamu istimewa ini memasuki Dewan untuk diperkenalkan kepada semua. Terima Kasih Bonda dan Kekanda yang sudi hadir bersama. Maafkan saya, kerana layanan tak seberapa,. Sekadar secawan kopi/teh serta kuih muih yang masih tersisa.....Maafkan saya Bang Zainul dan Bonda Shamsudiar.

Bonda Shamsudiar.... dah 84 tahun tu!!

Saya tahu, Bonda saorang yang menghafal Al-Quran. Sebab itu minda Bonda mengalahkan saya yang setengah dari usia bonda.

Abang Zainul adalah rakan sepejabat Suzaili di Damansara. Bonda hanya seketika, dan saya langsung pertontonkan slide terakhir dimana foto foto Arwah Zainal Azmi tersiar untuk tatapan Bonda.

Sementara saya melayan Bonda , rakan rakan lain terus menatap Album saya yang hampir ghabai ini, kerana selalu dibuka/tutup, bila saya rindu kepada detik detik yang berlalu.....

Ini pun atas permintaan Khairul Anuar, kalau ikutkan, saya segan nak bawa sebab album tak terjaga, mengalahkan album antik.

Zul Rahim yang mula mula memohon diri.

Sedangkan yang lain mula beredar keluar dewan untuk sesi fotografi. Saya teruskan berbual hingga ada yang memberi isyarat kepada saya supaya keluar sekarang, untuk sesi selanjutnya.

Sambil bergerak perlahan bersama Bonda Shamsudiar dan Abang Zainul, kami terus ke tengah lobi Resort untuk mengambil tempat.


Latiff Hariri
1952 04052011
Sungai Petani

2 comments:

Unknown said...

Sdr. Latiff,

Terima kasih dari saya dan emak atas jemputan. Kami sungguh terharu dan terbayang kalau arwah masih ada beliau tentu gembira bertemu kawan-kawan. Beliau juga peramah dan kelakar.

Unknown said...

T Kasih Bang Zainul atas khadiran dan komen. Sememangnya Zainal Azmi suka mengusik kawan kawan seangkatan beliau.....