Bee Gees

Sunday 4 December 2011

Wan Akmar Bertandang

Kisah ini berlaku pada Rabu 16112011, 3 hari sebelum OE KL Annual Dinner .

Terbaca pesanan rakan OE1981 ini diMukaBuku menyatakan yang beliau sekeluarga akan bertandang ke Sungai Petani pada 15 November, lewat petang. Katanya, kepada sesiapa yang mempunyai masa untuk minum petang, dipersilakan hadir. Hmmmm, sepatutnya saya yang warwarkan begitu kepada setiap tetamu Sungai Petani ini.

Saya mula mencongak, samada pesanan tersebut untuk saya yang 'solo' di Sungai Petani ini, atau untuk kesemua rakan OE1981 yang bermastautin di Kedah. Sehari kemudiannya, baru saya memberi jawapan dan meminta beliau menghubungi saya sekiranya sudah memasuki Kedah.

Dan saya tidak lupakan kepada kesemua rakan diutara ini, menjemput mereka hadir bersama. Ada yang memberi jawapan, dan ramai yang membisu.

Skeitar jam 545 petang terus saya bergerak pulang ke Sungai Petani, dieokori dari jauh Badrul Hisham.

Kami di persekitaran Hotel Seri Malaysia tepat pukul 640 petang, dan sudah mennati di luar Wan Akmar sekeluarga.



Wan mahu segerakan pencarian barang keperluan anaknya, sedangkan , saya mahu minum petang dahulu seperti yang diwarwarkannya.

Tuan rumah yang lebih lebih menjamu selera, hahaha

Bertemu di Sungai Petani, pada usia 47 tahun

Jadi, kami minum dahulu di Kafe Seri Malaysia dan hanya bergerak ke bandar Sungai Petani sekitar selepas Maghrib. Badrul berpisah di sini, untuk pulang ke Kulim.

Saya menjadi pemandu pelancung kepada Wan Akmar sekeluarga.

Selesai membeli belah barang keperluan anaknya, saya terus membawa mereka bertandang kerumah saya.

Mencadangkan makan malam diluar sahaja, sambil menunjukkan arah tuju jalan ke UiTM Sungai Petani . Kalau malam memang kelam dan payah untuk mencari hala tuju. Jadi dua kalilah saya membawa Wan Akmar untuk menghafal jalan menuju UiTM ini.

Diperkarangan UiTM Merbok, Sungai Petani.

Uitm hanya sekitar 12 minit dari rumah kami di Sungai Petani. Dan isteri saya pun kakitangannya, jadi tiada masaalah , sekiranya anda memerlukan bantuan dan tunjuk ajar kami , sepanjang pengajian anak anak anda di sini.



Ini tempat kebiasaan saya untuk kesemua tetamu yang bermalam di Sungai Petani.

Gerai Mak Anjang

Foto beramai begini menjadi kemestian disetiapkali berakhirnya acara makan makan ini.

Saya hargai setiap rakan rakan persekolahan saya yang sudi bertandang ke Sungai Petani, dengan memberitahu kehadiran kepada saya. Saya akan cuba menjadi tuan rumah terbaik.

Bayangkan kita sudah berkawan diawal persekolahan kita, dan ketika usia begini, kita masih dipanjangkan usia , dan masih berkesempatan untuk kunjung mengunjung, sedangkan ramai rakan rakan kita yang telah pergi dahulu dari kita. Jadi......

Jangan serik beritahu saya akan kehadiran anda semua ke Sungai Petani ya! Disini ada UiTM dan AIMST Universiti. Wan Akmar yang pertama menjejakkan kaki anak baliau ke sini, sedangkan ada saorang dua anak anak rakan saya yang bermastautin di UiTM Arau pun, masih sempat memberi salam kepada saya, sebelum mereka meneruskan perjalanan ke Perlis itu.

Selamat belajar untuk anak anak .


Latiff Hariri
0828 04122011
Sungai Petani


No comments: