Bee Gees

Saturday 10 December 2011

12 tahun 364 hari - Dua tahun berturut turut

Tak berjanji bertemu ni, ada keistimewaan tersendiri. Selain dari acaranya tidak formal, ikut dan dimana dan apa yang ada sahaja. Jadi, saya tidak meletakkan acara acara rasminya. Sekadar menanti kehadiran beliau sekeluarga, jika datang, datanglah, jika tidak, kita jumpa dilain masa dan waktu.

Bukan saya tak mengharap, tapi, dah memang jangka begitu untuk masa masa akan datang nanti. Bulan bulan yang lalu sekeluarga dah pindah ke Taiping, sekarang, hanya menanti 'kepala rumah'nya pula, pulang ke semenanjung dalam masa terdekat ini. Dan selepas ini , pasti acara bersua akan menjadi lebih kerap . Bukan sahaja saya, malah rakan rakan lain yang suka akan kembalinya 'wira' saorang ini ke bumi semenanjung.

Bertemu lagi sekitar pukul 10 malam di Sungai Petani. Kiranya, sudah menghampiri 2 kali hujung November berturut turut kami berjumpa di Sungai Petani.




Lokasinya ikut senang tetamu, di Rostoran Nazmir, Lagenda Height, Sungai Petani.

Dalam hujan kami bersua, sebaik selesai rakan saya sekeluarga ini menghadiri majlis prkahwinan anak kepada rakan sekolah mereka, yang juga pertama kali mereka berjumpa selepas tamatnya persekolahan era 80an dahulu.

Sambil menonton TV perlawanan bola sepak MU ni, kami perkena saorangsekeping tosei, kira supper lah.


Makan kenduri lagi malam ni, lepas kenduri kawin, hehehe.

Gelak ketawa adalah kemestian bila bertemu dengan beliau, sebab beliau ni suka ungkit kisah lama dan kisah baru, memang ceria kalau jumpa dia.

Kata dah kenyang, tapi, kami tambah lagi segelas minuman, dan tosei sekeping itu pulak, licin.......

Sedang menjamu selera, kenalan saya dari Sungia Petani pulak bertandang, bersama ole olenya.


Ole Olenya adalah kek cokelat untuk birthday girl ni. Dah 2 tahun dia di SP setiap hujung November.

Selesai acaranya pun sekitar pukul 12 malam.

Saya tahu beliau keletihan. Siangnya ada acara rasmi bersama boss No 1 beliau di daerah kelahiran beliau. Petangnya terus ke Sungai Petani. Malam acara perkahwinan, esoknya, masih nak putar putar Pulau Pinang, jadi saya tamatkan acara malam ini setepat jam 12 malam.

Pagi Ahad, 27 November ini pun, saya sekeluarga, tidak menyediakan acaranya. Kita ikut apa yang terfikir diminda Zawawi sekeluarga. Saya sendiri boleh bayangkan keletihannya bila setiap hari ada sahaja acara rasmi yang harus diisi.

Sekitar pukul 1045 pagi baru mereka sempat bertandang ke teratak kami. Itu pun sekadar duduk di buaian , tak sempat menjengok kedalam rumah lagi, kerana harus bergerak ke Pulau Pinang.

Foto 12 tahun 364 hari untuk birthday girl.

Rupanya Zawawi teringin makan restoran Melayu yang ada jual daging bakar , ikan bakar, yang sering beliau makan diawal permastautin beliau di Sungai Petani ini, bersama Zed suatu ketika dahulu. Berputar laju kepala saya , mencari Restoran apa yang dimaksudkan.

Rupanya Restoran Sadar di Taman Ria. Laaaaa. Ini restoran milik bapa kepada adik adik bujang saya ni, macam mana saya boleh lupa.

Restoran ini milik kepada bapa Budin, dan dikongsi bersama pakcik/adik beradik kepada Zul dan Tart. Memang terkenal dengan daging bakar cecah asamnya.

Ini merupakan 'brunch' kami untuk hari ini(breakfast cum lunch)

Sekitar 130 tengahari baru selesai acara makan makan kami ini. dapatlah saya perkenalkan bapa kepada Tart dan Zul ini kepada Zawawi.

Terima kasih Zawawi dan Zaharah kerana sudi merayakan 12 tahun 364 hari untuk kali keduanya di Sungai Petani. Maaflah, acaranya mudah dan bersahaja aje.

Menunggu 13 tahun 364 hari pulak pada 2012.

Kisahnya pertemuan 11 tahun 364 hari boleh dibaca dengan meng'klik' pada ayat tersebut disini


Latiff Hariri
0908 10122011
Azam Hotel, Kota Bharu, Kelantan Darul Naim

No comments: