Bee Gees

Sunday 11 December 2011

Pernikahan 4 Pasangan - 11112011

Bila tamat acara 09112011 di Taiping bersama Aunt Insun itu, saya cuba aturkan pertemuan lain bersama rakan rakan OE ini.

Kami meluncur laju dan menghampiri pekan Parit Buntar, rencananya mahu menjengok saorang rakan di pekan ini, tetapi secara sepontan timbul ingatan, bahwa malam ini ada acara pernikahan anak buah saya, yang bertandang dari Kuala Lumpur untuk bernikah dengan budak Sungai Petani juga. Macam mana saya boleh lupa ni!!

Kami tiba di perkarangan surau Taman Perda ini tepat selesainya solat isyak.

Terus bergegas, ternyata acara sedang bermula, alamak, rugi ni.


4 Pengantin perempuan

4 pengantin lelaki

Maknanya, kami tidak terlewat, Tok Kadi sedang mengatur kerja, menyemak dokumen pernikahan, mendengar kata kata persetujuan dari pengantin pengantin perempuan. Meminta k/p setiap pengantin, dan bermacam macam lagilah, biasalah bila nak bernikah ni. Cuma, masanya agak panjang, kerana yang nak dinikahkan itu 4 pasangan, jadi banyak kerjanya lah.

Saya agak sahaja, anak buah lelaki saya ini, yang paling muda diantara pengatin pengantin lelaki yang lain.

Sekali lafaz aje tu.

Siap ter'ketawa' riang lagi sebaik selesai.

Saya terperasan juga, sedangan pengantin lelaki yang lain 'serius'semacam aje, tak berani nak senyum, dia ni sorang aje yang 'sengih ' sepanjang masa. Hahaha.

Abang Kudus dan Kak Jun dibelakang kedua mempelai.

Doa dari ibu dan ayah.

Abang Kudus dan abang Majid - keduanya adik abang, sepupu kepada Roziah.

Acara berakhir sekitar pukul 1030 malam. Sehari semalam acara kami pada 09112011 ini.

Esoknya melepasi pukul 130 petang baru saya mulakan perjalanan ke majlis perkahwinan mereka. Mereka sepakat mengadakannya di Kelab Cinta Sayang untuk kedua dua jemputan pihak lelaki dan perempuan.

Senang bila semuanya disekalikan. Tiada sambutan lagi di Kuala Lumpur.

Kami mai lewat, duk kat luar dewan aje.

Bersama abang Kudus sebaik selesai makan.

Kami disini sekitar satu jam, bersalaman dengan pengantin, dan berkenalan dengan para tetamu, terutamanya sanak saudara yang jarang saya jumpa .

Senang bila sambutan perkahwianan sekali , yang ruginya kalau ada saudara mara yang tak dapat hadir dari Kuala Lumpur.

Selamat Pengatin Baru sempena 111111 ini.

Latiff Hariri
0819 11122011
Hotel Azam , Kota Bharu, Kelantan Darul Naim

No comments: