Bee Gees

Sunday 29 January 2012

Rumah atau Superbike?

Bohong kalau saya kata saya tak tahu bawa motor kapcai Lainlah Superbike, memang tak tahu nak bawa. Pernah cuba bawa motosila yang ber'clutch' masa Tingkatan 2 kat Kuarters Kerajaan di Aulong tu, guna motosikal Pak Cik Yus yang ditinggalkan . Tapi, satakat itu ajelah.


Masa mula bertugas di Kulim pada tahun 1986, saya miliki sebuah kapcai terpakai. Gunanya untuk saya berulang balik ke Taiping bilamana saya tidak pulang ke Shah Alam. Sekadar guna pergi balik Taiping sahaja, dan tanpa lesen. Seawal pukul 6 pagi sudah bergerak dari Taiping, dan tiba di Kulim sekitar pukul 740 pagi. Tiada halangan sekatan PDRM subuh subuh ni. Lebih dari itu, saya tak berani.


Bila pindah ke Shah Alam, motor itu saya titipkan dengan KTM sahaja.


Ya, bila Si Fadhil merengek rengek dengan emak dia seoalah olah emak dia 'cop' duit tu, bantahan dan tentangan hebat abang abang senior dia, dia terima. Sampai berperang perang jugak dengan emak ni. Hehehehe.


"Ada ka tengah belajar ITM nak pakei motor, ingat anak orang kaya ke?" Itu herdikan keras dari abang senior @ saya.


Dan bila adik yang bongsu ni pulak nak beli Superbike, walaupun sudah berkarier dan punya duit sendiri, abang ni jugak yang banyak 'songel' beri taklimat @ ceramah panjang.


Tapi, waktu ini , saya dah tak banyak hal. Nak pendapat , saya beri, nak sanggah, saya sanggah, tapi, nak beli, sendiri punya keputusanlah. Saya lebih nasihatkan Zali membeli kereta Myvi sahaja.


Bila Zali berfull-face sahaja, ramai yang menjeling , belum startkan enjin lagi, lagilah anak anak dara yang terteleng, hehehe.. Raya 2011 Teratai Inn-dah.

Pagi Ahad ni jugak, buat pertama kali saya membelinya majalah Roda Roda ini. Bukannya minat pun, tapi teruja bila ada muka adik adik saya ni  tersiar. Rajin jugak korang ni menulis ek?



Roda Roda Februari 2012

Pakai baju rugby King Edward tu, yang saya menahan 'bengkak'! Hahaha, ini satu satunya yang dapat School Colours dari King Edward VII. Semua sukan dia boleh pi....


Majalah boleh dibuat tilam untuk anak anak mewarisinya, hehehe


































Alah, lain kali sebut la nama sebenar abang abang senior tu sekali kat dalam penulisan, barulah gempak, dan tahu siapa yang dimaksudkan.


Kalau saya diberi pilihan, samaada beli rumah kos sederhana atau superbike, saya tetap pilih rumah. 


Sebab kalau saya pakai full-facepun , bebudak muda tetap gelak kat saya je, dah tua, perut boroi, masih nak kehulu hilir seperti orang muda. Naik kereta pun dah cukup semak, inikan naik Sperbike, hahaha.


Saya senang naik basikal aje.


Saya tunggu foto selanjutnya tersiar kat Metro je. Roda Roda tak main lah.

Latiff Hariri
1818 29012012
Sungai Petani

No comments: