Bee Gees

Monday 23 January 2012

Tertipu di Ceramah Politik

Najib datang betandang sebaik selesai Isyak.


"Jom! Kita pi dengaq ceramah" usul beliau sebaik melabuhkan punggung ke buaian disisi parkir kereta.


"Kat mana? Siapa yang datang? Saya tak tahu pun ?"


"Alah, jom ajelah, ada satu Uztad ni, dari Kuala Muda , kira dia ni popular jugak ni." Najib mula menabur benih.


"Kat belakang taman kita ni aje....." , benih disiram Najib


"Sat, sat, saya tukar pakaian." Laju saya memasuki rumah. Tak kan nak pakai kain pelekat aje .


Tak sampai 10 minit kami dah di kawasan pasar Sungai Layar ni. Tetapi mengapa lengang aje ni, ini yang menjadi persoalan saya. Ada 2 khemah tersedia, tapi separuh kosong dan suram.




Penceramah tiada, tapi tayangan video lama yang diulang ulang supaya hadirin kenal siapa dia Ustaz penceramah malam ini. Sudah melepasi 930 malam pun masih belum bermula, akhirnya pengacara majlis menjemput hadirin memenuhi ruang yang kosong dihadapan tu. Seakan akan tidak mahu dengar arahan hadirin ni pun. Sedangkan saya dan 3 rakan serta penyokong penyokong kuat yang ramai ini, tidak berganjak sambil pekena seoarang secawan kopi dan teh.




Acara bermula dengan doa dan mohon diberkati, serta kata kata maaf dari Orang Kuat Merbok yang tidak dapat hadir pada malam ini. Mungki dia malu agaknya, tak sampai 200 orang yang hadir, dan selebihnya , melebihi 70 orang orang Pakatan Rakyat yang turut tumpang telinga mendengar pencacai Uztad ini berdendang fitnah dan kutukan yang memualkan untuk didengar.


Tu, yang pakai baju melayu kaler pink tu


Dia kata dia Pegawai Khas kepada MB disalah sebuah Negeri tu. Kira hebat lah bila jadi Pegawai Khas @ Ustaz Pencacai. Tak tahan bila dia kata setiap kali dia bereramah , sambutan begitu menggalakkan. Kelmarin dulu katanya di Kota Kuala Muda, lebih 500 kehadiran. Malam ni di Sungai layar pun tak kurang hebatnya. Saya mual mendengar hujah topik malam ini, " HASAN ALI DIPECAT - PAS IKUT TELUNJUK PKR"


Pukul 1030 malam kami pun pulang, buang masa aje . Kena tipu dengan Najib!


Woit! Najib Teratai Indah lah!! Bukan Jib Soh!


Najib tertunduk sayu bila diherdik rakan rakan kerana menipu dengan ceramah politiknya.

Ada aku kesah!?

Latiff Hariri
1640 21012012
Sungai Petani

No comments: