Bee Gees

Wednesday 18 January 2012

Sepetang Di Batu 20, Batu Kurau

Sekitar pukul 1230 tengahari, Sabtu 14hb ni, saya bergerak ke Taiping, menggunakan laluan Lebuhraya.


Tak lengkap rasanya ,bilamana, diminggu yang lalu, saya hanya bertandang ke rumah rakan di Taman Tasik Taiping tu, tanpa menjengok emak di Taman Sri Kota.


Ini perjalanan membayar hutanglah kiranya.


Selain itu, saya berniat juga , membawa sesuatu untuk Makcik Rahman di Batu 20 ini. Saya keluar di Bukit Merah, memasuki Semanggol dan terus ke Batu Kurau. Perjalanan yang nyaman, kecuali hujan renyai bila memasuki pekan Batu Kurau ini.


Hujan di Batu Kurau. Tapi hanya seketika, memasuki pekan Jelai hujan dah seriyat. Jadi mudahlah saya menapak ke rumah Makcik Rahmah, dengan memakir kereta di tapak Masjidnya.

Pekan Batu Kurau

Kehijauan desa yang permai. Pada awalnya lorong denai sekitar tahun 1973.


Ya, Makcik sihat, cuma bicaranya susah difahami. Kami disini selama 30 minit, bertanya khabar dan menitip sesuatu untuk Makcik. Si Rashi yang ceritakan kepada saya, jadi saya dan Roziah titipkan ajelah.
Masih kuat Makcik untuk bercerita suka duka kehidupan.


Kami bergerak pulang sekitar 310 petang sebaik memetik 2-3 rangkai buah rambutan dihalaman rumah. Dah terlalu ranum rambutan ni. 

 
 Bergerak memasuki Taiping sekitar pukul 4 petang. Terus ke Restoran Dolly. Untung, tak sampai setengah meja yang dipenuhi pelanggan, saya anggap cepatlah juga dapat pesanan makanannya nanti.

Latiff Hariri
1820 18012012
Sungai Petani

1 comment:

rashi hariri said...

Thank you for make it happen