Bee Gees

Thursday 12 December 2013

Port Biasa di LCCT

Hatta dengan saya ini, setahun lebih dari berkali kali berjumpa. Ya, kami memang rapat sejak dari Tingkatan 3 lagi. Walaupun berbeda kelas, tapi dek kerana arah pulang hujung minggu kami ke destinasi yang sama, jadi kami boleh klik lah. Hatta pulang ke Padang Rengas sedangkan saya ke Kuala Kangsar.

Tapi , ramai rakan sekolah saya yang saya boleh klik hanya waktu sekolah, tidak hingga kini, tetapi, Hatta ini berbeza dari yang lain.

Sebabnya, setiap kali saya mahu menaiki pesawat ke destinasi tertentu, rumah beliau yang terletak di Enstek Sepang itu menjadi pilihan saya untuk memakir kereta secara percuma. Tak mampulah saya membayar parkir di LCCT mahupun KLIA  setiap hari untuk percutian sekitar 5 atau 6 hari.

Dengan Hatta ni mudah, talipon atau WatsApp beliau, pasti beliau bersedia menghantar dan menjemput saya ke/dari LCCT atau KLIA.

Ini kisahnya Subuh Rabu 4 haribulan 440 pagi, sudah terpacak dihadapan rumah beliau meminta beliau mengahantar saya berempat ke LCCT untuk mengejar penerbangan pada jam 750 pagi.

Kenapa awal sangat? Kerana saya tidak mahu mengganggu jadual kerja Hatta.


515 pagi 4 Disember, kami dah di LCCT, abang ni pakai pagoda je 'nek pesawat.....

Dan sekembalinya dari bercuti pun, Hatta dah bersedia menunggu di sisi LCCT untuk menjemput kami pulang kerumah beliau sebelum kami bergerak pulang ke Utara.

Jam 12 tengahari 8 Disember, dah dihadapan rumah Hatta kali kedua.

Saya sebenarnya ada pilihan lain, tapi dengan Hatta ni sesuai sangat sebab parkirnya banyak disisi kejiranan beliau.

Terima Kasih Hatta & Ros.

Latiff Hariri
1908 10122013
Sungai Petani

No comments: