Bee Gees

Friday 3 January 2014

Makan Malam Perpisahan

Acara membeli belah ini tamat sekitar jam 5 lebih. Saya tidak mengikuti mereka sangat lebih kepada melepak di persekitaran toko perniagaan. Bila tiba saatnya untuk pulang, baru saya membeli sesuatu yang wajib saya beli untuk simpanan dan pakaian harian, bila perlu.

Kain pelikat cap Gajah Duduk. Ini yang saya suka membelinya, kerana, selain dari untuk kegunaan sendir, ia menjadi buah tangan dari saya, untuk rakan rakan yang bakal bertandang ke Sungai Petani.

Acara membeli belah ini tidak saya rakam, jadi pulang begitu ajelah.

Malamnya sekitar lepas Maghrib, sekitar pukul 745 malam, kami bergerak lagi. kali ini pun sama, Menu makan malam , malam ini wajib ditukarkan lagi kepada masakan selain dari Masakan Minang.


Bas Malam.

Makan cara ala-carte. 

Pilih sendiri, yang paling senang nasi goreng

Gang orang tua ni, kami minta Sup Gear Box sebagai tambahan, hehehe.

Makan makan ini selesai sekitar pukul 830 malam. Malam ini saya biarkan mereka bebas sendiri ke Pasar Atas tanpa seliaan saya. Ya lah, dekat sangat sangat pun. Sekejap sekejap, saya dapat tahu merek ke Pasar Atas untuk kali kedua. Dah pandai rupanya mereka ni.

Saya hanya melepak di Lobi Hotel, menyelesaikan hutang piutang dengan Si Ad dan juga bil bil kamar yang tertunggak serta yang terakhir nanti di Kota Padang. Dalam duk melayan Rupiah ni, masuk Si Roni bersama isterinya, Ojha dan buah hati mereka berdua, Baby Nazirah.

Ojha melayan Nazirah, disisinya adik kepada Ojha.

Kami berbual bual bertanyakan khabar. Sudah melebihi setahun kami tak bersua, sebaik mereka mendirikan rumahtangga. Kini sudah bertiga. Sempatlah saya perkenalkan kepada rombongan rombongan saya kepada mereka berdua. Dahulu Roni merupakan staff Ambun Suri juga, kini beliau beralih ke Hotel Bonda, yang berlokasi dibelakang Ambun Suri.

Akhirnya kesemua menjadi kenalan bersama

Jumaat malam Sabtu 6 Disember ini, merupakan malam terakhir kami di Bukit Tinggi. Esok seawal jam 9 kami akan bergerak ke Danau Maninjau untuk melihat Kelok 49 yang terkenal dengan keindahan pemandangan Danau itu.

Saya lena malam ini melepasi pukul 11 malam.

Latiff Hariri
1958 02012014
Sungai Petani

No comments: