Bee Gees

Friday 30 May 2014

Manan Ishak Selepas 34 Tahun

Petang tu saya lepak di rumah adik saya Rashi, sebaik saya pulang dari Kelang. Dekat pun, saya dah atur perjalanan percutian saya kali ini, dengan menuju ke Ampang, Hulu Langat, sebelum terus ke Semenyih, Lenggeng dan pulang ke Shah Alam untuk menamatkan acara. 

Letih? Hm, tak nafikanlah. Usia dah setengah abad ni.

Rehat seketika , rakan baik saya ni, mengajak saya untuk bertemu sesaorang di Shah Alam, pada pukul 930 malam. Uh, memang letih dan mengantuk, tapi saya gagahkan jua, sebab lokasi pertemuan dalam Shah Alam jua.

Mencari lokasi pertemuan ini diwaktu malam, menjadi mudah dengan bantuan google, macam biasa, hahaha.

Manan, Din dan Latiff.

Saya ingat Manan ni pernah sekelas dengan saya ketika di Tingkatan 1A3 King Edward VII , 1977 . Dan Manan pulak ingat tang Biola yang saya bawa setiap kali ke kelas Orkestra King Edward.

Tapi kerana usia juga, saya salah perkiraan dengan menyatakan bahawa Manan pernah sekelas dengan saya diwaktu Darjah 6A , KE1, sedangkan Manan dari KE2 .

Manan antara pelajar terbaik yang dilahirkan dari King Edward. Saya kurang cerita bersama Manan ini, kerana kami bertukar kelas bila memasuki Tingkatan 2 dan 3. Seterusnya pada Tingkatan 4 , Manan mengikuti kelaurganya berpindah ke Kampar. 

Malam tu kami berbual melepasi pukul 1145 malam. 

Terima kasih Manan Ishak dan Din Selamat. Ini pertemuan pertama kami berdua selepas 1980....dah 34 tahun masa berlalu.

Latiff Hariri
2128 30052014
Sungai Petani

1 comment:

the legend said...

Ya Salam,

Edwardian 1990-1994 ada di Shah Alam

http://nandros.blogspot.com