Bee Gees

Wednesday 28 July 2010

Tertinggal Bas

Dua malam yang penuh dengan temujanji.

Begitulah ceritanya, sepanjang dua malam, Isnin dan Selasa ini.

Saya jarang beraktiviti dimalam hari hari biasa ni, kecuali pada Jumaat malam, dan pada Sabtu Malam. Hari ini lebih santai untuk beraktiviti, kerana keesokkan harinya, kita masih bercuti.

Isnin malam , rencananya mahu mingikuti ceramah Politik di hadapan Taman Padi Mas, tetapi disaat akhir, Pak Syed pulak menjemput saya makan makan malam bersama keluarga dan bapa mertua beliau. Ya lah, pertamakali bapa mertua beliau menjejakkan kaki ke Malaysia pun. Jadi, untuk 'membesarkan hati' kawan ni, saya turut hadir. Hinggakan memesan makanan pun diserahkan kepada saya.

Maka ter'miss'lah ceramah politik dari Datuk Mahfuz tu, cuma berwakilkan Mohd sahaja.
















Izzuddin bersama rakan rakan Tm Padi Mas, Aiman dan Ustad Idris Ahmad(Ketua Penerangan PAS Pusat)


Selasa pulak, dalam tengahari, saya dikejutkan dari dua kenalan saya ni. Mereka dalam perjalanan ke Uitm untuk mendaftar anak mereka. Hm, pelik ni. Orang lain. anak anak mereka dah mulakan sesi pelajaran di Uitm, 'dia' ni, baru nak daftar.

Saya cadangkan mereka mendaftar sama di dalam Uitm, kerana tersedia sudah, hotel didalamnya. Dan ternyata mudah arah tuju mereka ke Uitm, yang pertamakali mereka bertandang. Sebagai hadiah, saya bawa mereka makan makan lagi di Tg Dawai ni.

Dah dua malam dapur Roziah tak berasap.

Saya dah kenali mereka ni lebih dari 14 tahun, mereka adalah pelanggan pejabat saya, dan saya jugak adalah pelanggan pejabat mereka sejak dari tahun 1982. Ini adalah tempatnya saya menabung untuk hari tua saya, hingga ke kini, mungkin hanya dapat dikeluarkan empat tahun dari sekarang. Tapi, saya tidak mengharapkan, biarlah sampai disaat saya berjabat tangan dengan majikan saya, bila usia mencecah 55 nanti.

Ternyata mereka ni orang KL pekat, hinggakan jalan ke arah Kedah pun tak mengerti, jadi saya tunggu mereka di tepi tol hi-way untuk ke destinasi makan makan ni.

Kami berlima akhirnya bertemu dan makan makan. Bila dah lama tak jumpa, dan dengan aktiviti kami yang rajin mencari kawan kawan lama ni, ternyata mereka jua adalah rakan sepejabat kepada rakan persekolahan kami dulu.
















Angin ribut serta hujan menyambut kami di Tanjung Dawai. Selesai makan, acara membeli belacan dan ikan masin pula. Diharap tetamu teamu ini tidak serik untuk menjenguk anak anak mereka di Uitm nanti. Semua kemudahan tersedia di Uitm, mahupun di Sungai Petani. Nak kan 'Homestay' di Teratai Inn-dah pun, boleh disediakan.

Terima kasih Gee & Mai.


Latiff Hariri
0725 28072010
Sungai Petani

No comments: