Bee Gees

Monday 19 July 2010

CHEW KA GEE - RAKAN SRJK KAMI

Yang mana satu Chew Ka Gee?















Komen Ka gee:" The Lenggong mali family. We are always very proud of our roots"














Ini kisahnya.

Satelah memujuk beliau sepanjang minggu sejak dari 29 Jun 2010, akhirnya hati beliau cair,( Ya lah, part merayu ni, memang dah terlatih 27 tahun yang lalu, hahaha).

Walau bagaimana sibuk pun rakan saya ni, kalau hantar sms, beliau pasti membalas, walaupun terlewat beberapa jam jawapannnya. Beliau menghargai setiap sms/panggilan yang diterimanya. Dan saya mula mengerti, walau bagaimana sibuk kita sekalipun, masih ada malam dan siangnya, untuk kita uruti 'button ' HP kita , untuk sepatah dua kata kepada rakan rakan, selain dari mnegadap depan PC ni berjam jam lamanya.

Terus terang, saya hanya mengingati Ka Gee, dari segi rupa parasnya sahaja. Dan terima kasih jugak, Roziah ada menyimpan foto foto lama SRJK, jadi memori tu selalu di 'rewind' setiap kali menyelak buku album foto yang dah separuh rabai tu. Dan foto lama SRJK sudah saya 'turunkan' di dalam penulisan saya ditahun 2009, dipermulaan penulisan saya kedalam blog ini. Lihat sahajalah disitu, yang mana Roziah, yang mana Ka Gee.

Roziah dan Ka Gee, sama sama Pengawas di SRJK. Jadi banyak jugak kenangan bersama mereka berdua ni. Roziah sering bertandang ke kedai/rumah Ka Gee bila pulang dari sekolah, atau bila ada aktiviti petang bersama . Saya nak cerita panjang pun , bukan saya tahu sangat, mungkin Roziah dan Ka Gee boleh sambungkan nanti pada 21 November 2010 .

Saya mendapat kebenaran beliau menurunmuatkan satu foto famili beliau kedalam blog saya. sebaik saja saya selesai penulisan terdahulu. Saya harap tak menjadi halangan , bila saya 'turun'kan dua foto beliau disini.(OK kan Ka Gee?)

Moga ada yang terubat 'rindu'nya terhadap Ka Gee, bila menatap foto ini.
















Saya akan terus mencari, walaupun lingkaran ingatan saya hanya disekitar tahun 1971-1972 sahaja


Latiff Hariri
0700 19072010
Sungai Petani

No comments: