Bee Gees

Tuesday 10 August 2010

Fasting For The First Time - 1993




















.Noor Aqilah Janaton, six.

" My mother said, when she was five, she fasted for 30 days. I fasted too.I fasted till four o'clock. Fasting makes me lose weight and I will look pretty on Hari Raya for Acu (youngest aunt and greatest rival) to see". Komen Aqilah didalam Sunday Star bertarikh 21 March 1993

Secara rasminya, saya mula berpuasa pada usia 7 tahun. Di Lenggong, rumah kat Simpang Pokok Jerai tu. Tapi, yes, saya mengaku, ada kalanya minum air kolah bila tak disedari oleh keluarga. Pernah jugak abang/kakak menyerkap-jarang, kata saya tak puasa. (Ish macam mana mereka tahu ni?)

Ini kisah kenakalan waktu anak anak dulu.

Remaja? Hmmm, mungkin ada kut? Tapi tak ingat dah.

Puasa pertama 2010 ni di rumah sahaja. Rencananya, selepas berbuka puasa pada hari Khamis 12 Ogos, kami bertiga akan bergerak ke Kuala Lumpur untuk bersahur dengan anak anak di sana. Jumaat di Shah Alam dan berbuka di dalam Uitm.

Sabtu 14 Ogos, malam minggu , skiranya di izinkan Nya, kami akan berbuka beramai ramai di Hotel Uitm, bersama rakan rakan, keluarga serta 3 tetamu istimewa jemputan Keluarga Hariri, iaitu mantan guru guru kesayangan kita semua. Insyaallah, ketiga tiga tamu sudah memberi 'green light' untuk hadir.

Ada rakan rakan yang mahu turut serta?


Latiff Hariri
2155 11082010
Sungai Petani

No comments: