Bee Gees

Sunday 20 February 2011

Selamat Bahagia Indiana Roja-Roni Sukma 10022011

Kata kata ucap selamat dari Bank Syariah Mandiri

Kami dah siap untuk ke acara selanjutnya, sekitar jam 8 malam, di Malaysia jam 9 malam lah. Di lobi sudah menunggu si Ad, supir kami yang baru kami kenali. Memang peramah orangnya, dan boleh masuk kepala dengan kami semua.


Berfoto di lobi, mengharapkan penyambut tetamunya ada di belakang, tapi mereka dah faham, kena lari dulu, jurukamera bukannya nak ambik gambar hero hero ni

Dipinggir hotel Ambun Suri. Dibelakang itu bagunan DUN Bukit Tinggi

Kami bergerak sekitar pukul 740. Si Roni dah mula menalipon Si Ad, menanyakan bila kami akan tiba. Dah tak sabar dia menanti kunjungan kami

Saya memegang hadiah pengantin, diiringi Badrul dan Zul dibelakang

Mokhtar dah tak sabar untuk melihat pelamin orang Minang, manalah tahu, boleh tiru nanti di Sungai Layar pulak

Rombongan dari Malaysia ini disambut ceria oleh wakil Tuan Rumah kepada pengantin perempuan, Indiana Roza. Bila tersedar, baru pengantin lelaki Roni menerpa ke hadapan untuk bersalaman. Memang hati teruja bila kami disambut dan dilayan begitu istimewa sekali.

Hidangan makanannya cara buffet, tetapi lauknya, masyaallah, meriahnya. Semuanya bersambal lado dan berulam serta begitu banyak sekali. Beratur mengambil nasi dan lauk pauknya, kami dijemput memasuki rumah pengantin perempuan untuk makan bersila diruang tamu. Bangganya perasaan kami waktu itu....Terima kasih Roni-Roza dan keluarganya!!

Sambil makan , yang bujang mula mengerling kepada adik perempuan si Roza. Selamba saya menanya, yang ini siapa?
" Saya adiknya Roza" jawab gadis manis ini. Jadi , yang bujang puas hati, adalah peluang dimasa hadapan.

Selesai makan, terpegun rakan rakan saya ni bila pertamakali menjejak kaki ke bumi Minang, sudah menjadi tetamu dihari perkahwinan anak anak asal Minang

Ada kuih muin dihidang lagi untuk kami, memang besar hati tuan rumah kita ni

Selesai makan, sempat saya menjenguk ke kamar pengantin. Mak Oi, hebatnya!!

Kami terus keluar khemah majlis untuk merakam aksi pengantin di atas pelamin yang tersergam indah. Bila selesai acara fotografi mereka, kami tak lepaskan peluang untuk merakam hari bersejarah ini untuk tatapan kami dan semua dimaya ini.

Nasir dan Tat(boleh ambik idea pelamin ni), Roni-Roza, Izzuddin lambat lagi, Latiff belum fikir untuk anak anak, Zul kena tunggu abang Mokhtar dan Nasir lepas dahulu

Saya kenal Roni dan Roza begitu gitu sahaja bila setiap kali pulang ke Bukit Tinggi. Lebih kepada antara pelanggan dan kakitangan hotel. Tapi sejak ada FB ni, makin rapat pulak persahabatan yang dimulakan oleh Izzuddin ini. Tiada sempadan untuk berkawan kan?
Candid

Selesai acara fotografi, saya mengarahkan Izzuddin memasuki rumah pengatin untuk merakam kamarnya.

Terpegun mata saya

Agak lama jugak kami terpacak ditengah tengah khemah ni, mungkin jugak dah lama menghalang mata para tamu yang duduk dimeja makan tu. Akhirnya saya mengalah mengundur
diri
Emak kepada Roza, bonda Asmarni, yang begitu ceria dan suka akan kehadiran 7 tetamu dari Malaysia ini
Kata kata pujian sahaja yang dapat saya luahkan kepada emak Roza , sambil Sham dan Ad tersenyum tanda setuju. Kagum dengan 'kesungguhan' mereka dalam acara Perkahwinan serta melayan tetamu yang hadir.

Kami bergerak dengan seribu kenangan manis yang tak bisa kami lupakan.

Tengok jadual hari ini..... hm, baru 0830malam, masih ada acara yang boleh dipenuhi ini. Saya arahkan Ad ke suatu tempat sekitar Jam Gadang untuk kelima rakan saya ini mencuci mata dan telinga .

Yuk, kita kesana yuk.

Latiff Hariri
0759mlm 15022010
Sungai Petani

No comments: