Bee Gees

Friday 9 August 2013

Berkunjung ke Kejiranan/Saudara Terdekat - Raya Pertama

Solat Eid Fitry bermula jam 9 pagi, tapi kebiasaan saya berada di Masjid Al-Amin ni sekitar 8 pagi, cari 'port'di barisan hadapan.

Khatib menyampaikan sepatah dua kata sebelum bermulanya Solat Sunat Aidil Fitri.

Adik saya, Alhafiz Ustaz Ibrahim Ahmad - junior 6 tahun dari saya.

Satu yang saya gemar setiap kali Solat Raya ni, sebaik selesai Khutbah, ada tahlil dan doa selamat.

Pulang kerumah sekitar pukul 10 pagi, dan sesi fotografi dan bermaaf maafan sesama anak pinak ni pun bermula....

Raya pertama pink

Selesai acara pertama , pukul 1040 acara bertandang ke rumah kejiranan terdekat. Macam biasalah susun rumah.

Bang Rahman - jiran belakang rumah saya.

Rumah Bang Omar - Bersama Bonda dan Wan si Tart dan Zul

Bergerak jauh sedikit ke Taman Kelladi

Rumah Kak Mar - Kakak Roziah

Rumah Bang Jit - Sepupu Roziah di Kampung Permatang Berangan.

Rumah Kak Ara - Kakak Ipar Roziah

Kepanasan dan keletihan, kami terus pulang sahaja, padahal masih banyak rumah keluarga dikampung ini yang belum kami kunjungi.

Jam 315 di rumah Cikgu Hashim - Bapa si Budin. (bersama Bang Latiff TNB)

Bebudak collect cukai.

Semua pakat makan tengahari di rumah Budin

Yang perempuan duduk dibawah saja.

Kami bergerak pulang sekitar 350 petang, kerana ada tetamu pertama yang menalipon, mahu datang bertandang kerumah kami buat pertama kali.

Selesai 6 rumah untuk Raya pertama ni. Ok lah, tak lah memerap kat rumah saja.

Latiff Hariri
2128 08082013
Sungai Petani

No comments: