Bee Gees

Tuesday 6 August 2013

Bila 'Mood' Datang

Kalau ada yang tak tahu, ni, saya nak beri tahu. Kegemaran saya sejak dari muda hingga kini adalah memasak. Selain memasak, kerja kerja yang bersangkutan memasak memang menjadi kesukaan saya jugak.

Ke pasar membeli ikan dan daging atau ayam adalah tugasan saya semasa saya masih bersekolah rendah lagi. Tugas yang emak saya berikan.

Selain itu, saya gemar menyiang ikan dan kerja kerja di dapur. Sambil Emak memasak, saya akan jadi tukang pemerhatinya. Bertanya itu ini.

Ke pasar, saya warisi dari Bapak yang menjadikan rutin mingguan beliau terutamnya dihujung bulan . Saya sering mengekori Bapak setiap hujung minggu ke pasar. 

Jadi, sesekali bila 'mood' saya datang , inilah kerja saya. Saya kata sesekali kerana banyak kalinya isteri saya yang masak....hehe.

Ini resipi Ramadhan kali ini.


Kueteow udang.

Pengat pisang dari kebun sendiri

Cucur udang 

Kesemua resipi ini saya ciplak dari arwah Emak saya. 

Anak aanak paling suka Cucur Udang dan Bubur Lambuk air tangan saya. Tapi, terlupa nak snap fotolah pulak.

Selamat bertarawikh untuk malam terakhir ini.

Latiff Hariri
1918 06082013
Sungai Petani

No comments: