Bee Gees

Sunday 28 February 2010

CUTI CUTI 2009

Sebab dah hujung tahun, cuti kena habiskan, kami hanya berputar sekitar utara-timur- barat. Tiada apa yang menarik selain dari bertemu keluarga dan sanak saudara di sana. Bermalam di KB untuk dua malam, berpestakan makanan di pasar malam KB selain dr mencuci mata di Pengkalan Kubor. KB semakin maju dan banyak laluan telah di sehalakan , serta bangunan tinggi dan kompleks membeli belah. Hanya 'mereka' aje yang kata Kelantan mundur.

Sepanjang perjalanan di pandu oleh Aqilah , senang hidup saya. Sesekali saya memandu, singgah di KT beli kain-kainan di pasar KT pada hari ke tiga, dan langsung ke Kemaman kampung Injin Gergaji, perkampungan nelayan di tepi pekan Chukai. Disini pesta makan ikang dan sarapan pagi makanan yang pelik pelik.Dua malam aje melepak dirumah Ayah Long ni. Pakcik kepada Roziah.



Bersama Mak Long dan Che De


Bersama Ayah Long di kg Injin Gergaji, Kemaman, Terengganu


Terus ke Kuala Lumpur, menginap di area Chow Kit, senang nak membeli dan 'belah', sebab di pusat kota. Malam tu tengok konsert lagi di Dewan MPO di KLCC. Irama Melayu gandingan penyanyi Lah, Aishah dan konduktor malam itu Datuk Johari Salleh.

Muzik memang menarik, tapi sebaiknya Datuk Johari Salleh mencampuradukkan muzik tradisional Melayu, supaya iramanya lebih kemelayuan. Agak upset sebab Lah dan Aishah hanya mendendangkan 2 lagu setiap saorang, dan pengacara pulak , yang perempuannya tak reti berbahasa Malaysia dengan betul, tapi konsert "Irama Melayu" dan rakyat Malaysia ni.






Lapik perut dulu


Malaysian Philharmonic Orchestra ni memang powerlah, tapi , slot lagu Lah dan Aishah hanya 2 lagu setiap saorang, menjadikan show ini tersenarai dibawah sepanjang konsert yang pernah saya tonton. Foto dicuri ambil sebab pemain biola hujung kiri tu, rakan Facebook Izzuddin.


Anita Sarawak jugak menjadi tumpuan malam tu.


Acara Otograf, Penyanyi Lah, Datuk Johari Salleh dan Aishah. Aishah ni pangkat makcik kepada saya, tapi saya senior dia setahun, dari keluarga Janaton, belah bapak .


Pengacara malam tu, yang terkedet kedet ke pentas setiap kali nak buat pengumuman




Malam 'dinner di Nasi lemak Antarabangsa, ternyata nasinya dah tak sehebat dahulu.

Latiff Hariri
0920 28022010
Bandar Tun Hussein Onn

No comments: