Bee Gees

Tuesday 25 February 2014

Tamat 4 Hari 3 Malam di Sandakan

Abang Baco tiba sekitar 645 pagi didalam hujan pagi.

Bersama beliau sebungkus penuh ikan Selonsong yang telah siap disiangkan untuk saya bawa pulang. 

Saya bungkuskan dengan surat khabar yang agak tebal, dan diplastikkan sebelum memasukkannya kedalam beg sandang saya. Mujur ika tersebut siap membeku didalam Freezer rumah Abang Baco.

Walaupun saya mahu dikongsi bersama 3 rumah, tetapi Abang Bacho menolak.

Aqilah pulang dari sekolahnya sekitar 715 pagi, dan kami bergerak dua kereta ke Lapangan Terbang.Hanya 30 minit perjalanan pagi yang agak sesak. Sempatlah kami bersarapan pagi disini.

Mee goreng dan kopi O panas.

Anak anak Abang Bacho tiba kemudian, sedangkan kami sudah selesai bersarapan.
Adalah sekitar 45 minit kamai duduk bersama, sedangkan Aqilah sudah pulang ke Sekolahnya.

845 pagi, sebelum memasuki Ruang Menunggu.

Saya lupa yang kami kena lapur daftar keluar Sabah, sehingga diberitahu kakitangan AirAsia. Memang setiap kali kami ke Sabah/Sarawak, kami guna Pasport.

Manunggu kehadiran Pesawat Air Asia serta Ustaz Ramlan dari KL.

Tertulis di Laman FB Ustaz, bahawa beliau dan ibunya dilarang memasuki Ruang Menunggu LCCT kerana hanaya terlewat 5 minit dari waktu yang ditetapkan ia itu 45 minit sebelum penerbangan.

Tak berani nak komen apa apa, sebab saya pun pernah hampir hampir nyaris di 'reject' suatu ketika dahulu dengan kaunter Air Asia ni. Cuma yang saya nak komen, kakitangan tersebut budak muda, memarahi kami yang terlewat sedikit ini, soalah olah kami ini adik adiknya. 


Penuh pagi ini.

Perjalanan pagi ini, terlewat sekitar 10 minit sahaja. sebaik pesawat berada di udara, saya memesan sarapan kali kedua sedangkan Izzudin sudah lena.

Kami tiba di LCC seperti yang dijanjikan 1215 tengahari. 

1230 tengahari.

Menalipon rakan baik saya ini, dan beliau tibe dihahdapan Medan Selera LCCT ini sekitar 120 tengahri. Waktu bekerja tu!

215 petang, baru nak bergerak pulang.

Kami bergerak ke Kuala Lumpur melalui Nilai, dan memasuki Bulatan Kg Pandan untuk makan tengahari di Al-Rawsha.

Petang ini pemanduan dikongsi bersama anak bonsu saya. Saya tahu, semua mengantuk kerana tidur yang pendek serta cuaca yang panas ditambah perut yang kekenyangan.

Memasuki Tol Sungai Petani sekitar 902 malam.

Tamat episod percutian keluarga ini

Latiff Hariri
1848 2402014
Sungai Petani


No comments: