Bee Gees

Saturday 25 December 2010

Ambush Majlis Kapt Azlan

18122010

Pada awalnya Nora mahu menunggu di Hospital Ampang sahaja, tapi bila saya melihat alamat rumah Pengantin perempuan ni, ternyata arah tuju berlainan, harus ke Ampang Jaya. Jadi kami semua teruskan sahaja ke Kg Melayu Ampang ni, saya dah biasa dengan kawasan ini seawal usia 7 tahun.


Membaca peta untuk meng'ambush' Kapten Azlan.

Kami tiba di alamat ini menghampiri 430ptg. Ternyata majlis sudah tamat dah tiada lagi nasi minyaknya. Itu yang sebaiknya, kerana kalau ikut jemputan, kami hanya dijumput kerumah Kapten Azlan di Melaka sahaja, bukan disini. Saya lebih kepada mahu mengirim hadiah perkahwinan dari kami, Gang yang bertandang ke Kem Pakit bulan lalu.

Setelah memperkenalkan diri kepada Ayah mertua Kepten Azlan, langsung kami dijemput memasuki ruang tamu, dimana sedang diadakan sesi fotografi.



Bila foto ini dirakam, Kapten Azlan masih belum perasan siapa jurukameranya, dan setelah anak anak, Nora dan Roziah memasuki ruang tamu ni, Kapten Azlan mula perasan, "siapa dia Kakak ni? Macam pernah tengok tapi di mana?"

Saya terus masuk dan terpa kearah pelamin, ternyata Kapten Azlan terkejut besar melihat kahadiran tetamu ini. Terbangun beliau secara otomatik dari kerusi Raja Sehari beliau. Saya ketawakan beliau yang ternyata begitu terharu.....
Gelak ketawa tanda terkejut dan besarnya hati atas kehadiran wakil dari Gang Kem Pakit 21-24 November 2011

Tersenyum bila aksi dirakam. Ada suara tetamu yang menanya, orang mana menantu Tuan rumah ni? Segak orangnya.

Dah ada peluang begini, kami tak menolak bila Kapten Azlan mahu kami berfoto kenangan dengan kami sekeluarga.
Abadi dalam kenangan 30 tahun mendatang.

Kami hanya sekejap disini, walaupun Tuan rumah minta kami menjamah air tahu beku untuk minum petang.

Bukan apa, dah bersms dengan Rosmah yang akan jadi 'kelawar 'malam nanti, supaya datang kerumah beliau untuk minum petang. Saya sengaja kata tak tahu nak kemana lepas ni, supaya Rosmah mempelawa pekena secawan kopi dirumahnya.

Kapten Azlan begitu ceria di hari bahagia ini.

Kami bergerak mengarah ke Ampang Jaya, untuk saya ingatkan kepada anak anak dimana saya sering berkayuh basikal disetiap cuti persekolahan dari darjah 1 hingga ke Tingkatan 5.

Bergerak ke Setiawangsa pulak untuk bertemu Rosmah dan abang Rahman.


Latiff Hariri
1030mlm 25122010
Bandar Tun Hussein Onn

No comments: