Bee Gees

Wednesday 29 December 2010

Sepanjang Hujung Minggu 19122010

19122010

Memang tak lena tidur malam tadi. Asyik berubah tempat tidur aje.

Kami bergerak meninggalkan ITM ni pun dah melepasi pukul 1040 pagi, mengarah ke rumah Ustad Amran dan Mak Munah. Ha ah, nak bersembang, semalam mereka sibuk melayan tetamu yang begitu ramai. Hanya hari ini peluang untuk kami bersembang panjang.

Rakaman dari tingkat 5 apartment UiTM Shah Alam

Bilik diatas ruang tamu
Cantik jugak konsep apartment begini, hanya kamar sebuah diatas bersama kamar mandi, dibawah hanya ruang tamu dan dapur. Boleh buat sebuah di hutan simpanan nanti.

Terus ke Seksyen 4 untuk sarapan pagi

Mak Munah bercerita panjang tentang majlis semalam

Saya dan anak anak Ustad Amran ni, pangkat adik adik.

Saya mendapatkan info terkini keadaan politik seksyen 4. Dahulu, sekitar tahun 1990-2000 memang 'tiada muka' kami disini. Semuanya dalam cengkaman mereka. Hinggakan surau seksyen 4 pun dibayangi mereka. Disini juga Timbalan MB mereka, Datuk ..... bermastautin.

Sekarang mereka dah lesu. Anak anak muda serta yang berpelajaran tidak memandang kepada mereka lagi. Hehehe. Maaf ya, saya memang kenal wajah wajah orang kuat ni, di seksyen 4 dahulu mereka mewarnainya, kini mereka terpinggir dan terpaksa telan kepahitan, kerana anak anak muda sudah berani menyaggah kepimpinan sonsang mereka.

Kami bergrak meninggalkan Shah Alam menghampiri pukul 1215.

Saya berangan mahu memasuki Kuala Lumpur, paling tepat kearah Sogo untuk mencari sesuatu. Belum sampai pun, jalan dah sesak, langsung saya ubah arah ke bulatan Kg Pandan untuk makan tengahari sahaja.

Apa lagi, kalau tak nasi Mande Al-Rawsha sorang sepinggan
Alhamdullillah, sejak saya berbasikal dan banyak mengeluarkan peluh ni, saya sudah boleh menghabiskan dua atau lebih ketul daging kambing ni


Ya, saya rekemen anda makan sekeluarga atau ber-reunion disini. Masakan enak, harga pun berpatutan. Suasana seperti di Asia Barat



Saya sudah sering bersama keluarga makan makan di Al-Rawsha, tetapi yang terletak di Jalan Damai off Jalan Ampang. Yang di Bulatan Kg pandan ini, yang pertama bagi kami, selepas Team Rugby OE1981 merasmikannya pada 11122010.

Sudah 2 minggu saya bermakan malam dan siang disini.

Terus pulang ke SP untuk bercuti semester.

Latiff Hariri
0805mlm 27122010
Sungai Petani

No comments: