Bee Gees

Wednesday 15 December 2010

Awal Muharram di Ipoh

07112010

Masuk rumah Abang Man, ini wajah wajah serumpun yang saya nampak, diatas katil ruang tengah rumah ni.

Kain pelikat Herucles pakaian harian Haikal

Saya titipkan sekilo ikan lome dan 4 ekor Talapia

Cili, asam limau dihiris, dan dicampur kicap
Kak Dah menghiris daging, dan ikan lome sedang dioperasi
Sambal kicap limau cili padi hampir siap
Kerabu
Lome goreng garing, talapia menyorok dibawah
Ikan lome pekasam


Makanan siap tehidang di atas meja ruang depan untuk 12 orang tua ni....

Hmm , memang power air tangan Kak Dah ni. Lauknya biasa biasa aje, tapi, makan , kalau mak mentua lalu dibelakang, memang tak nampak, lainlan lalu didepan.

Saya tak boleh lama di Ipoh, seawal jam 4 saya sudah berundur diri. Dengan menggunakan laluan jalan lama ke Kuala kangsar hingga ke Kamunting, baru saya memasuki tol, dan tiba di Sungai Petani seawal jam 7 malam.

Dan yang nak tergelaknya , jam 8 malam, si Awi ber FB dengan saya,

"Sahabat, aku ada kat Ipoh ni!!!"

Hmmmmm, nak bebai pun ada.


Latiff Hariri
0758mlm 15122010
Sungai Petani

No comments: