Bee Gees

Thursday 30 December 2010

Tetamu Menyerbu

Meriahnya malam ni
23112010

Abang Kudus ni orang Sungai Petani, tetapi dah berkampung di Kg Pandan diawal perkahwinan hingga kini. Sepupu kepada Roziah.

Dalam pukul 130 ptg beliau menalipon saya mengatakan berada di SP dan mahu bertandang ke rumah. Saya minta beliau tunggu sekejap sebab saya bekerja. Fikir punya fikir pukul 5 baru menalipon beliau dan mempelawa datang ke rumah sekarang. Ya lah, lagi 45 minit saya akan pulang.

Kepala dah ligat , menu apa malam ni ek?

Keluarga Abang Kudus memasuki rumah tepat jam 0900mlm, sesuai sangat untuk acara makan malam ni, dalam hujan renyai, kesemua 3 buah kereta
Abang Kudus, sepupu Roziah, bekas kakitangan DBKL
Nak makan didapur, berselerak dengan basikal dan barang barang yang tak terkemas, jadi makan diruang tengah, duduk bersila sahaja.

Kesemuanya melebihi 15 orang, termasuk dua menantu, 3 cucu , biras dan anak anak

Memang kami tak masak apa malam ni, sekadar telur dadar 3 pinggan, sayur kacang buncis dan sambal tumis udang yangmana udangnya saya beli fresh dari Nelayan Tanjung Piandang, yang lain saya hanya tunjukkan aje, terus siap:- Kari itik, kari burung puyuh.

Dan yang puasnya bila mereka siap bertambah nasi gara gara 'kaw'nya kari itik.
Semua dah kenyang tersenyum gembira.

Saya mendapat info terkini tentang kucar kacirnya politik disana melalui abang saya ni, hehehe.
Yang baju merah ni, anak abang Kudus, yang akan bertunang dengan orang Sungai Petani esok.
HM, kalau dah orang SP, dia tetap cari orang SP jugak

Kira banyak jugak info yang dapat saya kumpulkan dari Abang Kudus tentang politik tanahair terkini , boleh buat pojok ni.

Melepasai 1020 baru Abang Kudus sekeluarga bergerak. Mereka ber'homestay' di pekan SP.

Saya dah 'marahkan' mereka kerana tidak beritahu awal untuk bertandang, dan tak perlu ber'homestay' . Kadang kadang adik beradik dan kawan kawan ni, macam tu lah. datang tak nak beritahu awal, akhirnya merugikan......

Tapi, apa apa pun, kehadiran tetamu tetamu begini menceriakan rumah kami


Latiff Hariri
2028 29122010
Sungai Petani

No comments: