Bee Gees

Friday 31 December 2010

BERTEMU ZAIRUL HISHAM SELEPAS 18 TAHUN

25122010

Pagi Sabtu ni , seawal jam 750 pagi saya sudah berada di pejabat. Saya asyik memikirkan , siapa yang harus saya ganggu untuk menyerahkan kereta saya ni. Ada rancangan untuk tinggalkan sahaja didalam kawasan Masjid Seberang Jaya, tak pun di Petronas Seberang Jaya, atau di rumah Khairul (Jie) yang juga di Seberang Jaya.

Tanya Wan, dia memang sedia untuk mengambil kereta saya ini. Tapi, malas pulak nak berpatah balik ke Kepala Batas dari Butterworth ni....

Akhirnya, kawan yang saorang ni serah diri, datang dia dari Pulau Pinang semata mata untuk mengambil kereta saya ini. Nak saya hantar balik ke SP merugikan masa sahaja.


Asri menunggu di depan Hospital Seberang Jaya tepat jam 0200 petang

Sebenarnya, Asri pun tak tahu yang saya sudah berkira kira untuk ke Kuala Lumpur petang ini, menghantar anak pulang ke Nilai.

Memasuki Kamunting pada pukul 0320 petang untuk menziarahi anak anak Allahyarham Baharum.

Hanya Ju yang ada di rumah

Bergerak ke Bandar Taiping, paling lepat ke Restoran Kueteow Doli untuk makan tengahari.


Saya rasalah, keenakkan kuetwow Doli dah berkurangan, tidak seperti dahulu lagi....

Singgah sebentar di Casual Market untuk bungkus Kueteow Combat dan Popiah untuk dijadikan buah tangan kemana sahaja yang saya fikirkan sesuai untuk bertandang nanti.

Kami tiba di Ipoh seawal pukul 5 petang, dan terus mengarah ke Stadium Ipoh.

Terus ke rumah Makcik Ros, emak kepada Zairul Hisham Zainal Ahmad. Sepanjang ingatan saya, saya jarang bertembung dengan Zairul setiap kali ke rumah Mak Cik Ros ni.

Saya kesini, gara gara Abang Baco dan Zahalia, yang baru pulang bercuti ke Ipoh dari Sandakan.


Minum Petang di Ipoh bersama Bang Baco dan Ala, serta Makcik Ros.

Khursiah dan Faiqah sempat bertukar tukar FB untuk menyambung persahabatan mereka yang bermula di Sandakan sekitar tahun 2004-2005 .

Saya tidak menduga yang Zairul akan pulang ke rumah Mak Cik Ros petang ini, tiba tiba beliau muncul di depan

Suatu ketika dulu seawal umur 14 tahun hingga ke 17 tahun , saya cukup rapat dengan beliau. Bila tamat SPM, saya pernah jugak bekerja bersama beliau di Kelab Golf Ipoh, sementara menunggu keputusan SPM. Yang agak ada persamaan antara dua sahabat ini :- Gemuk dan rambut dah beruban.
Kini persahabatan ini disambung oleh anak anak


Kami memohon diri pada sekitar jam 6 petang, dah cukup lama rasanya . Masih nak bersembang diluar rumah.
Terima Kasih Makcik Ros, Bg Baco, Zairul dan Ala, serta anak anak.

Kami teruskan perjalanan ke Kuala Lumpur dalam kerenyaian hujan. Sambil bersms dengan abang saya supaya memperlahan kelajuan kereta beliau , untuk saya kejar dari belakang.
Dah janji nak makan malam bersama dan bertandang di rumah beliau di Bandar Tun Hussein Onn.




Latiff Hariri
2209 29122010
Sungai Petani

(Sebaik tamat Bolasepak Malaysia-Indonesia) Best!!

No comments: