Bee Gees

Tuesday 29 July 2014

1 Syawal 1435/28 Julai 2014

Malam akhir puasa ni, 29 Ramadhan, terpaksa saya kurbankan tarawih saya, kerana nak ' kutip' (bahasa bebudak kini) anak sulong saya di Lapangan Terbang Pulau Pinang.

Kami berbuka puasa ala kadar sahaja senja tu, hanya mihun goreng.

Selesai Maghrib terus memecut ke Pulau Pinang.

Aqilah berangkat senja Jumaat dari Sandakan ke Kota Kinabalu.Lepak semalaman di Lapangan Terbang KK. Pagi Sabtu 1115 terbang ke KL dan lepak lagi hingga maghrib 720.

Kami tiba Pulau Pinang 920 malam. Sesak Lapangan Terbang.

945 malam, baru keluar dari Bilik Ketibaan.

Terus berbuka puasa secara rasmi dipersekitaran Masjid Batu.

Restoran Hadhralmaut. Bersama keluarga adik saya Fadhil.

1030 malam bergerak pulang. Esoknya puasa terakhir.....

Saya selesaikan Fitrah saya sebaik selesai Asar, Amilnya Pak Desa yang sudah berusia 72 tahun.

Selamat Tinggal Ramadhan

Pagi 1 Syawal sempat saya ke Masjid untuk Subuh. Solat Eid Fitry bermula pukul 9 pagi. Jadi macam biasa, saya dah di Masjid pada pukul 8 . Pertamakali saya di saf hadapan, selalunya saya pilih saf kedua.

Selesai 10 pagi, siap bertahlil.

Kali ini saya diberitakan Masjid melimpah ruah dengan jemaah, terpaksa dibentang tikar di tapak parkir motosikal. Saya mula memikirkan pembesaran Masjid Al Amin.

Selfie pertama Raya 2014 hahaha.

Selfie kedua

Selfie ketiga

Sekitar pukul 11 pagi,diwaktu Pengantin yang baru berusia 2 bulan ini pun datang sebagai tetamu Syawal pertama, diselang seli dengan 'gang Assalamualaikum'!

Tak nak minum/makan, nak duit raya je.

Ude dan Tart, pengantin baru 2 bulan.

Hadiah kahwin yang  sengaja kami lewatkan

Selfie Pengantin

Tetamu kedua datang dari Abang Din, Abang Mail dan Najib, seta jiran sebelah Mr Mani.

Meja kecil tahun ni.

Sebaik Najib dan groupnya pulang kami memulakan langkah pertama kami ke rumah jiran dibelakang, Abang Rahman dan Kak Faridah.

Latiff Hariri
1048 29072014
Sungai Petani

No comments: