Bee Gees

Wednesday 9 July 2014

Pertunangan si Jijun di Shah Alam 21 Jun 2014

Kerana kerja , saya berdilak dalik samaada mahu turut serta rombongan ke Shah Alam ini.

Rencana pergerakannya Jumaat, mungkin 2-3 kenderaan. 

Saya batalkan saja niat saya untuk turut serta supaya memudahkan mereka yang lain membuat perancangan.

Jadi , pagi Jumaat 20 June itu mereka bergerak dengan sebuah MPV sahaja, yang katanya boleh dipenuhi penumpang untuk 3 buah kereta. Biar betul kau!

Saya yang bekerja seharian penuh Jumaat itu, terus memecut laju menuju ke Kuala Lumpur sendirian.

Tiab di Sek 7 Shah Alam sekitar 920 malam, dan sempat makan malam bersama adik saya Rashi sekeluarga.


Steak kambing lagi!

Selesai sekitar 10 malam saya terus ke Sek 19. Sek 19 ini ada kisahnya diawal perkahwinan saya. Sudah hampir jadi memiliki sebuah rumah teres 2 tingkat , tetapi, pinjaman saya tidak diluluskan Majikan.

Tidur di Homestay aje malam ini bersama rombongan Sungai Petani.

Pagi, sabaik selesai Solat Subuh, saya terus ke Sek 3 untuk bersarapn sendirian, dan membungkus 15 nasi lemak untuk sarapan kesemua ahli rombongan.

Sebaik menitip bungkusan nasi lemak itu, saya terus ke Bukit Jelutong, mencara kawan baik saya ni, Din Selamat. Bukan apa, kereta saya dah teruk berbau durian dari semalam lagi.

Myra dengan arnabnya

Rombongan meminang ini bergerak ke rumah pehak perempuan sekitar 1120 pagi. Dekat sangat pun, dalam Sek 19 jugak.

Nak gi meminang dah

Sesi suai kenal dan rundingcara....pehak perempuan.

Kak Mar menyarung cincin  tanda pertunangan bermula.

Sebaik bertukar tukar hantaran selesai, tuan rumah menjemput kami menjamu selera , tanda kesyukuran.

Makan makan sesama keluarga je.....

Menghampiri 1  tengahari , rombongan kami pun memohon diri.

Abang Nan, Bapa bakal pengantin lelaki dan Pak Long.

Kami meninggalkan Shah Alam sekitar pukul 1.20 tengahari , terus ke Putrajaya, utnuk acara jemputan majlis perkahwinan rakan sekerja Roziah di Uitm Shah Alam suatu ketika dahulu.

Tiba pukul 2, makan lagi. Rombongan dari Sungai Petani 1MPV tu saya jangkakan terus bergerak pulang.

Haniza dan Roziah, rakan sepejabat sekitar 80an dulu di ITM Shah Alam

Kami meninggalkan Putrajaya sekitar jam 3, tidak ada lagi lencongannya, terus menuju Sungai Besi mengarah ke Bukit Lanjan.

Sekitar menghampiri pukul 4 kami melepasi Rawang, dan tak dijangka, bertembung semula dengan MPV rombongan Sungai Petani di Changkat Jering.

Bersaing dengan rombongan di Taiping.

Sebaik lampu amran saya tujukan kepada pemandu, MPV terus mencanak mencecah 160km/jam!

Wah sakan ni!

Tiba di rumah sekitar Isyak.

Latiff Hariri
1758 09072014
Sungai Petani

No comments: