Bee Gees

Wednesday 23 July 2014

Sambutan Terus ke Kuala Terengganu

Selesai putar putar Bandar Kemaman ni, kami singgah di A&W untuk supper.

Saya gemar A&W berbanding KFC/McD mau pun Pizza.

A&W dengan air rootbeernya, serta Coneydog.

Sambutan kedua 50 tahun bersama Izzuddin pulak.

Jadi balik rumah Ayah Long dah melepasi pukul 11 malam.

Esok pagi dah nak bergerak awal. Perjalanan kami ke Terengganu ni memang dah dirancang. Tetapi, anak saya yang di Sandakan itu tak ada rancangan, tetiba aje kena turun Semenanjung untuk mesyuarat.

Dapat tiket freelah.

Pagi Sabtu , sekitar pukul 640 kami bergerak menuju Kuala Terengganu. Dah lama benar saya tidak memandu ke sana. Jalan rayanya pun dah besar dan lurus, bermula dari Rantau Abang.

Ok, dua bulan berturut turut kami sekeluarga gi Tenu Kite.

Aqilah pulang dari Sandakan pada petang 4 Julai. Beliau lepak aje di KLIA sementara menanti pagi Sabtu untuk penerbangan dari KLIA ke Kuala Terengganu.

Aqilah yang sampai dahulu, kami tiba di Lapangan Terbang lewat 30 minit .

Jadi, nak kemana lagi, cari keopoklah.

Masjid Putih.

Keropok untuk Ole Ole orang Sandakan.

Dalam pukul 10 kami bergerak pulang ke Dungun. Nak check in pun awal lagi, jadi hanya merayau kosong di Pekan Dungun.

Check In lepas pukul 3 petang. Rehat seketika, selesai Asar, terus ke Pasar Ramadhan.

Selera Terengganu.

Malam tu saya berbuka nasi Kerabu sahaja. Tak laju pun makan. Kami Iftar dalam bilik aje. Nak Buffet Ramadhan di Restoran Hotel ni, rasanya tak berbaloi. Harganya untuk 5 orang boleh dapatkan tambahan 2 bilik hotel!

Malam sekiar pukul 10 baru kami Ala Carte, itu pun dah lewat, aa yang dah lena.

Sahur ok, makanannya mewah dan sedap.

Kalau ikutkan harga bilik termasuk sahur, saya kira teramatlah murah.

Jadi malam tu kami tidur dua biliklah.

Sekitar 740 pagi saya hantar Izzuddin masuk kuliah. Tak sampai 10 minit pun ke Dewan Kuliah.

Lepak di 'Round About' Uitm tu seketika, bila Izzuddin talipon. kata 'kelas cancel'

Pagar dan Round About comel sangat. sesak jugak staff nak kejar pukul 8 pagi.

Jadi kami sambung lena lagi...hehehe.