Bee Gees

Thursday 10 July 2014

Abang Zainal Anwar Tetamu Dari Singapura - 23 June 2014

Banyak jugak kenalan saya melalui faceBook ini atas rekemen kawan/sanak saudara. Bila saya tengok ada yang minta di Add, saya tengok orangnya dahulu, siapa rakan rakan Facebook mereka, dah ok, baru saya terima.

Yang ini saya terima tanpa banyak periksa, kerana yang tukang perkenalkan saya tu kira orang kuat keluarga Janaton jugak. Bila saya cek, ternyata dari Singapura, dan saya beranggapan ini mesti dari salasilah Tok Yusuf Ishak, mantan Presiden Singapura yang pertama itu.

Ada sekali bebual melalui Facebook bertanyakan khabar samaada beliau berada di K Terengganu serentak dengan saya yang berada di Dungun. Ternyata status di 'update' untuk anak cucu yang pulang ke Terengganu pada cuti sekolah lalu.


Abang Zainal Anwar dari salasilah Janaton di Singapura.

Saya tidak mengenali beliau sebelum ini. Bila membaca status terkininya, yang menyatakan akan ke Pulau Pinang, saya masih buat selamba. Ini mesti urusan keluarga ni. Tak perlu di ganggu dengan soalan.

Jauh tu drive dr Singapura.

Ini waris dari Seberang Jaya, namanya saya dah lupa, isterinya waris Janaton.

Tetapi senja itu abang Zainal mengemaskini yang belia sudah lapurdiri di SP Lodge di Sungai Petani.

Wush! Ini sudah salah, masuk kawasan orang ni.

Saya pun menalipon dan memberi salam. Ternyata salaman saya disambut dan pertemuan pertama kami dari keluarga besar Janaton ini pun dizahirkan.

Makan makan di Food Court Sejati Indah sahaja.

Terima kasih abang Zainal kerana sudi bertemu muka. Terima Kasih juga atas nasihat dan tunjuk ajar bila bersama keluarga yang tersohor ini. 

Abang Zainal merupakan mantan Guru di Siglap Road, Singapura.

"Engkau tahu Siglap Five?"

"Ya, sudah pasti bang Zainal"

EP Band Siglap Five tersimpan sebagai sejarah keluarga Hariri yang semestinya meminati muzik dan lagu sejak dari dulu lagi.

Thank You abang Zainal Anwar and the group.

Latiff Hariri
1928 08072014
Sungai Petani

No comments: