Bee Gees

Tuesday 8 July 2014

Sehari Semalam di Dungun - 7 dan 8 Jun 2014

Sebenarnya , Dungun ni, pada saya , adalah suatu daerah yang agak asing. Saya adalah sesekali singgah di sini, tapi untuk bermalam , agaknya sudah melebihi 25 tahun tidak pernah. Terakhir saya kira sekitar akhir 80an.

Jadi, datang pun main terpa tanpa perancangan, jadi dapat homestay/hotel budget yang di aturkan oleh kawan baik saya itu, si Din Selamat.

Mereka dah check in tengahari tadi.

Minum petang di Jalan Pantai, Dungun.

Bilik sekecil ini untuk empat beranak.

Bilik sekecil ini sahaja, kesemua Hotel di Dungun penuh!

Hotel rumah Homestay, kecil molek tapi rapi, membelakang Laut Cina  Selatan.

Malam tu kami dah tak keluar makan lagi dah. Kekenyangan lah jugak dengan minuman petang tadi.
Lagi pun, fikir saya, masakan gerai/Restoran di Dungun ini tak dapat memenuhi citarasa saya.

Lena pulak tidur berhimpit himpit 4 beranak.

Pagi, saya beriadah sendirian  di Jalan Pantai mengarah ke UiTM

Sebaik selesai sarapan pagi, Sabtu, lami bersiar siar di Pekan Dungun hingga ke Teluk Bidara.

Pasar acara wajib.....mahal ikan di tepi laut ni!!

Sungai Petani lebih berpatutan harganya. Baca yang terakhir tertulis.....kau.

Posing.

Sebaik selesai makan tengahari sekitar pukul 230 petang, kami merayau lagi, bagi menghabiskan masa.

Jadi, sempena cuti Sekolah  Jun 2014 ini, dapatlah kami bersama sekeluarga sekereta.

Dah payah nak dapat masa yang terluan untuk bersama kesemua anak anak saya.

Petangnya, melepasi pukul 5 baru kami begerak meninggalkan Dungun menuju ke Kemaman.

Dapatlah saya menjengok keluarga Pak Long di Kampung Injin Gergaji tu.

Kami pulang ke Kuala Lumpur malam tu jugak, kerana Aqilah akan pulang ke Sandakan keesokkan paginya. Sedangkan sekolah biasa cutinya adalah 3 minggu, Kolej Vokasional hanya seminggu.

Kami tiba di Bandar Enstek sekitar 12 tengahmalam.

Sebaik meninggalkan Aqilah di rumah kawan persekolahan beliau, kami pun bergerak pulang ke SP.