Bee Gees

Tuesday 11 October 2011

Dunia Fantasi Ancol

Siksa juga naik pengangkutan awam ni. Tapi , kalau tak mencuba , tiada gunanya kita berjalan ditempat orang. Bagi saya, saya dah biasa naik bas dari Sp ke pejabat di Butterworth tu, bila keadaan tidak mengizinkan saya memandu. Ok naik bas, semua berhawa dingin, tapi masa terbuang . Perjalanan ke pejabat sekitar 50 min dengan menggunakan jalan biasa, dengan menaiki bas, saya perlukan 1 jam 40 min untuk sampai ke pejabat. Jadi, tiada masaalah bagi diri saya bila menaiki busway Jakarta. Bahkan menaiki bas ekspres bersama keluarga dan emak dari Bandung pun sudah menjadi kenangan kami sekeluarga.

Ya, anak anak gembira, pengalaman menaiki bas Ekspres di Jakarta berbeza, kerana disetiap stesen/terminal, bas diwajibkan masuk untuk mengambil/menurunkan penumpang, dan waktu ini akan adanya penjual jajan jalanan menjual keropok ubi, jagung,bahkan kopi 3in1 yang panas pun ada. Tersedia sebuah jag air panas untuk bancuhan kopi.

Pastinya penyanyi jalanan secara solo mahupun berkumpulan akan mendendangkan sebuah dua lagu untuk hiburan penumpang, dan dihulurnya topi mohon sumbangan sebelum mereka turun di persimpangan berhampiran. Dan yang paling tersentuh hati saya bila anak anak gadis pesantren , memberi ceramah agama sambil memohon sumbangan bantuan untuk pesantren tajaan mereka. Unik dan amat menarik ceramah anak anak gadis bertudung litup ini.


Seorang sebotol teh Sosro, sebagai ganti makan tengahari.

Di depan pintu utama Dufan - Dunia Fantasi

Mereka tak menjangkakan yang saya akan membawa mereka kesini

Tiket masuk berharga RP180,000 saorang, lebih kurang RM65.00 .

Dibuka dari pukul 10 pagi hingga 8 malam.

Dah melepasi umur ini pun masih nak ber'funfair'.


Amekaw. Kecut perut. Kira ini baru permulaan

Masih boleh gelak gelak dan perli orang lain masa ni.

Amekaw!! Terkejut beruk agaknya , tanpa diduga, meluncur laju seperti roket keatas!!

Mokhtar cover jiwa dengan mengangkat tangan tanda berjaya. Sebenar, masa memula meluncur keatas tu, dia dah tak rasa apa apa dari paras kepala kebawah. yang dia ingat hanya tinggal nyawa dikepala dia sahaja!!

Ini lagi satu acara yang'taubat' saya nak naik.

Acara perarakan baru bermula.
Setiap hari begini aturcaranya di Dufan.... hiburan hiburan hiburan.


Sporting pulak burung hantu ni.


Kereta Halilintar - Rollercoaster.












Masa ni, korang boleh beri lambaian 'peace' lagi lah Zul oi, kau tunggu sat.






Secara perlahan keretapi ni menaiki puncaknya, tunggulah sat, sayuuuup.......


















Nampak Mokhtar sayup dihujung, ketawa nak 'cover' kecut perut tu..


Begitulah serba sedikit kisah bebudak bujang ni, yang mana, masa kanak kanaknya , ayah mereka tak benarkan mereka berfunfair kat SP tu. Nasib baik ada abang tiri ni.

Jom balik, wei, dah maghrib ni.

Sebenarnya tak sempat main kesemua hiburan disini, kerana terlalu lama beratur, sebaiknya datang hari bersekolah , dan bukan hari minggu.

Saya kira mereka berdua hanya main 20% daripada apa yang tersedia, rugi ni, kita kena TransStudio Bandung pulak tahun depan, sambung kat sana.

Tahan taksi dipintu keluar Dufan, rupanya tak boleh, kena beratur dihadapan.

Untung, pengemudi taksi ini menipu , dia 'sound; kayt counter depan, yang dia memang di talipon oleh saya untuk menggunakan khidmat dia. Hehehe, bengkak aje yg lain lain beratur panjang disitu. Rezki kami




Latiff Hariri
1837 11102011
Sungai Petani

No comments: