Bee Gees

Tuesday 4 October 2011

Taman Mini Indonesia(II)

Emangnya aku capek, ngak bisa berjalan lagi deh.

Tapi, tak kan nak biarkan bebudak berdua ni terkontang kanting sendirian memasuki Taman Mini ini, akhirnya saya cadangkan mereka menyewa speda sahaja bagi merehatkan warga veteran ini.

Tapi, bebudak ni cukup penyegan nak bertanya. Bukannya kita berada di Siam atau di Filipina. Semuanya boleh berbahasa Melayu, kau tanya ajelah.


Zul akhirnya mengalah bertanya harganya sebuah speda untuk 3 bapak bapak ini. Harganya bRp60,000

Kan senang..... Bapak Latif duduk ditengah tengah, anak anak bujang yang mengemudi.

Si Pitung dari Gua Belitung

Senang, ada raga didepan untuk bawa baby

Kena bali satu basikal ni untuk kayuhan santai di SP
Saya tak pasti mamat ni dari kelurahan dan kecamatan yang mana....

Dia ni dari benua Afrika agaknya

Saya sudah sampai Sulawesi Selatan , tetapi tidak di Kampong Maria Menado ni.

Jangan tanya saya , ini rumahnya daerah mana, saya lupa nak catit
Kepulauan Flores? Yang banyak biawak gergasi tu?.

Rasanya yang mamat ini dari Sulawesi Tengah.

Jogja...., satu lagi kota yang menarik untuk dikunjungi.

Selain dari ukiran peraknya yang asli dari Jogja. Muzik dan kumpulan Bandnya, banyak terlahir disini. Selain dari candi candi itu...... . Dari Bandung kita boleh naik kereta (keretapi) ke Jogja .

Kami keluar dari Taman Mini ni menghampiri pukul 630 petang, dah menghampiri maghrib.


Penyanyi jalanan....sekali imbas, saya agak budak perempuan ni usianya sekitar 12-14 tahun.....meminta minta di persimpangan jalan, sambil mendendangkan lagu bersama gitar yang entah apa alunannya....


Kat Malaysia, agak kurang patung patung begini, tapi yang beraksi begini ....ada sorang mamat tu, kununnya nak jadi Pahlawan.......hehehe, cium keris tanpa sarung .....

Kami mengarah ke Pondok Gede, mencari Kompleks membeli belah yang ada pasaraya Matahari. Saya suka membeli pakaian berjenama disini, kerana kualiti dan harganya.


Mokhtar membeli 'bantal guling' untuk cewek ceweknya diSP.


Malam minggu ni kami sangkut di kesesakan lalulintas, siksa yang tidak menyiksakan sebab naik taksi, cuma tak seronok tengok argonya laju je. Argo? Ya , meter teksi tu.

Sampai di Hotel sekitar 730 malam, suasana masih awal untuk tidur ni, kena merayau lagi supaya terisi masa dengan aktiviti yang menarik.


Latiff Hariri
2150 03102011
Sungai Petani

No comments: