Bee Gees

Wednesday 26 May 2010

Cukai Jalan Mati

15 April 2009 - Shahril Azlan Ahmad Kamil , 26 tahun, ditembak Polis gara gara panik disekatan jalan raya di Seksyen 7 Shah Alam. Beliau ditembak 2 anggota Polis berpakaian preman dan terkena anggota badan beliau. Setelah menyedari terkena tembakan, beliau berhenti dan merayu Polis menghantar beliau ke Hospital, tetapi sebaliknya beliau diarah membuka bonet kereta kerana didakwa membawa dadah. Ambulan hanya datang setelah menunggu lebih dari sejam .

Pihak Polis hanya menghantar wakil dan memberi Rm200 kepada ibu beliau sebagai 'rasuah' untuk membayar bil hospital, tetapi ditolak ibu beliau dengan baik. Ayah Shahril membuat lapuran Polis pada 16 April 2009, tetapi tiada tindakan selanjutnya yang mereka terima . Dan sekali lagi pada 19 Mei 2010, lapuran polis susulan dibuat oleh Ayah beliau.

-Sumber Suara Keadilan -

######

Ingat tak kisah Doktor bujang keturunan Tionghua, yang berduaan dengan teman wanitanya, di stesen LRT suatu ketika dulu, yang juga mati ditembak gara gara terkejut bila dalam kegelapan malam, tiba tiba tingkap keretanya diketuk Polis yang meronda, dan terus memecut, dan diberi hadiah tembakan maut dari Polis.

Apa jadi kes itu? Selesai disitu dengan membayar peti keranda dan upah mengebumi jenazah sahaja? Ada sesiapa yang tahu?

Saya sering menasihat anak saya di Shah Alam supaya , bila tamat kelas, terus pulang, jangan lepak lepak di restoran mamak. Pastikan tiada kayu, senjata tajam dan dadah didalam kereta setiap kali memandu ke/dari UiTM. Saya takut, anak saya , dan jugak anak anak UiTM yang lain pulak menjadi mangsa seterusnya , dek gara gara kecelaruan PDRM ni.

Kelcelaruan ini , dari firasat saya, adalah doa dari Rakyat marhaen yang ditindas , serta solat solat hajat yang sering kita hadiri disetiap perhimpunan 'halal' yang haram oleh akta kejam Polis . Kalau dahulu Polis berperang dengan kominis atau penjenayah rompak, kini kerana tiada lagi kominis , anak bangsa yang menentang pemerintah dijadikan objek melepaskan geram mereka dek lamanya tidak mengasah senjata di hutan belantara .

kPN, anda angkuh dan bongkak. Tiada maaf dari kami, kerana maaf kamu terhadap Allahyarham anakanda Aminulrashid terlalu mahal untuk kamu lafazkan.

Kita pakat pangkah lagi la...

Latiff Hariri
2254 26052010
Sungai Petani

No comments: