Bee Gees

Monday 17 May 2010

Kesihatan Norarrfah Ramli II



Syukur yang tidak terhingga. Itu saja yang boleh saya katakan disini. Doa anak anak dan emak Yong Rahmah, saudara , rakan rakan semua.

Tidak seperti keadaan kelmarin, yang agak menyedihkan bila menziarahi Nora. Mungkin kesan ubat pelali yang semakin berkurangan serta Nora sudah mula merasa sakit setelah bahagian hidung beliau dipotong di bahagian dalam. Ternyata tiada cacat celanya diwajah Nora. Risau jugak bila muka ditoreh ni.

' Bie, hidung Nora ada lagi tak ? ' Itu soalan pertama Nora di senja 14 Mei 2010.
Sambil meraba raba hidung sendiri . Darah masih banyak terlekat dikapas balutan luka beliau . Saya tengak pun seriau.

Tapi ternyata , teknologi terkini meminimakan bedahan diluar. Jadi, hanya potongan kecil tulang didalam hidung. Itu yang menyakitkan , selain tiub penyedut(mungkin juga kamera) serta tiub pemotong yang saya sendiri pun tak tahu macamana bentuknya.

Kami bertandang lebih dari sejam, petang Ahad 16 Mei 2010, sebelum pulang ke SP.
Kepada yang masih belum berkesempatan , ini alamat katil terkini Nora, hahaha :-
bilik ICU, tingkat 5, Menara Utama, Pusat Perubatan Universiti Malaya .

Tepi lebuhraya Persekutuan, bahagian kanan, ke arah PJ, bertentangan dengan KWSP, kalau tak silap. Parking di lot bertingkat, bersebelahan surau, dan panjat bukit ke Menara Timur, dan ada lorong kaki lima berbumbung menyambung Blok Timur dan Menara Utama.

Ada kalanya, saya merasa satu kewajipan menziarahi orang sakit ni.

Sempena Hari Guru Semalam, kepada rakan rakan Guru, Cikgu Faridah, Hizam, Lily, Aziz, Maniam, Mat Taridi, Suhaimi, mantan guru guru SRJK (I) Lenggong, SR KIng Edward VII-I, SM KIng Edward VII, guru guru SK SYed Jan Al-Jafri , SMK Sungai Layar , khasnya, tidak dilupa juga kepada Ustad Ustad di Sekolah Tahfidz Al Quran Masjid Al-Amin. Teruskan perjuangan. Ya lah, gaji serta imbuhan mesti diberi, tapi yang penting keikhlasan hati guru guru mendidik tidak dipersoalkan. Yang ditanya, hmm, baru nak beri pada guru guru, Polis dah dapat dulu lagi....hehehe. IKhlaskah pemberian TPM ni atau ahem ahem aje.


Latiff Hariri
0800 17052010
Sungai Petani

No comments: