Bee Gees

Friday 11 May 2012

Ayat Ayat Power Prof

Sebahagian ayat ayat power ini saya petikan dari laman Malaysiakini.


Kat Malaysia ini ramai profesor, tapi prof kangkung lagi ramai.

"Mereka hendak mengejar orang lain, tapi bila mereka gagal, mereke terus cekup saya, hanya kerana saya pakai baju kuning BERSIH! Aneh. Sejak bila pakai baju kuning satu jenayah di Malaysia?"


"Tetapi yang lucunya, apabila saya tinggikan suara dan tanya undang undang apa yang mereka gunakan, anggota polis tersipu sipu dan dan cepat cepat beredar. Inilah gelagat polis polis berpangkat rendah yang mulanya tunjuk garang dan samseng, sedangkan pegawai pegawai mereka duduk jauh."

(Betul komen saya, majoriti polis berpangkat rendah tidak berilmu dan hanya membabi buta mengikut arahan bos!)

"Tahanan ini akan dibawa melalui anggota polis berpangkat rendah dan ketika inilah anggota polis ini akan mengambil kesempatan mengejek dan memaki hamun tahanan yang sudah lemah longlai diheret itu. Ada juga yang mengambil kesempatan menumbuk, menyepak dan menampar tahanan itu."


"Pada satu tahap seorang anggota Unit Amal PAS yang sedia ditahan gerombolan(Korang baca ya, sedia ditahan, bukan merusuh ketika ditahan) bersama kami diseret kedalam gerombolan anggota polis itu. Riuh rendah kedengaran di sebalik van dan trak itu." "Apa yang kelihatan , apabila Unit Amal itu diseret kembali kedalam kumpulan kami, beliau lembik: mungkin telah dipukul oleh anggota anggota polis yang menyeringai macam singa dalam kandang menunggu mangsa itu".


Dan mereka tahu pulak dengan siapa mereka berbicara bila tersedar aksi ganas mereka dalam perhatian Proferor.

"Pegawai pun tak berani duduk dekat OKT sebab ada OKT yang tanya dalam bahasa Inggeris. Lucu. Masa di DBKL saorang sarjan yang tadinya kasar dan sombong mula berlembut apabila makin ramai dikalangan OKT yang memanggil saya 'profesor' ".

(Inilah taraf didikan rendah baik ilmu dunia , apakan lagi ilmu Akhirat , yang ada dikalangan anggota berpangkat rendah. takat gempak orang awam, pukul orang ramai mereka berani, bertembung dengan orang berkelulusan akedemik tinggi, mereka jadi bodoh!)

" Sewaktu di Pulapol, Ketua CID Bukit Aman, Bakri Zinin ada datang. Bukan main lagilah Cawangan Khas (SB) dan komando polis mengiringi dia. Begitu juga pegawai pegawai lain yang mengiringi . Berdesup desup mereka tabik dan hentak kaki.Itulah agaknya gambaran kebodohan dan ketakutan mereka. Ikut perintah orang atas tak kira apa."

(Kan aku dah kata dulu, jangan hentak kaki kat Bumi Allah! Kita akan jadi angkuh!)

"Satu lagi yang saya nampak ialah majoriti anggota polis yang bertugas adalah Melayu. Ada segelintir India dan Cina. Tapi yang bongkak, sombong dan ganas adalah Melayu dan India. Mereka inilah yang bongkak dan ganas. Anggota Cina amat tertib dan beradab."


(Saya amat setuju dengan statement ini, mungkin sebab majoriti hadirin Bersih 3.0 ini orang Melayu, jadi polih Melayu ramai tunjuk samseng, dan pengalaman saya sendiri yang mahu ditangkap anjing anjing ini, polis India pun boleh dikategorikan samseng jugak. Saya cam dan ingat saorang budak india (saya sebut budak) yang lebih kuah dari mee menyuruh polih Melayu menangkap saya, saya tetap ingat muka hamlau budak india ni, pasal engkau tak ada tag nama di 'leher' kau!!)

(Sudahlah polis polis semua, sebenarnya rakyat dah jelak dengan keangkuhan kamu. Kamu berlagak samseng sesama umat Muhammad dek kerana kamu bergerombolan dan bersenjata. Cuba fikirkan , apa salahnya kami berkumpul, dan tiada provokasi dari kamu. Pasti kesemuanya aman, seperti perhimpunan Bersih 3.0 di bandar bandar lain di seluruh Malaysia ini.)


(Kami tetap menuntut hak kami warga yang ditipu disetiap PRU itu.)


(Senjata yang ada cuma doa . Ingat! Doa yang terdekat disisinya adalah dari orang orang yang terinaya. Dengan inzinnya, bila pemerintah yang zalim ini tumbang, kamu sebagai polis yang korup dan mendera rakyat, pasti tidak akan kami lepaskan.)


salah sorang contoh SB yang cengei! Ada sesiapa yang kenal hamlau ni?


Anda yang memukul pasti disambung kerja bersama unit baru didalam ladang NFC itu, sebagai pengembala lembu mengikut pangkat korang jugak, jangan risau.


Tak akan ada kes buang kerja sebab kelayakan korang memang setakat itu sahaja.

Latiff Hariri
0558 10052012
Sungai Petani


No comments: