Bee Gees

Sunday 27 May 2012

TransStudio

Teksi Blue Bird, antara yang terbaik di Indonesia

Naik teksi tambangnya sekitar Rp48,000.00 atau dalam RM16.50 . Tak jauh, tapi sesaknya yang lebih.

Saya bukanlah berminat untuk ketempat ini, tetapi sebab promosi yang begitu ketara di Malaysia tentangnya , nak lah tengok juga apa yang menariknya disini.

Bersebelahan dengan kompleks membeli belah.

Untuk memasukinya harga tiket adalah Rp150,000 saorang. Makanan tidak dibenar , hanya perlu 'top-up' tiket untuk belian makanan yang tersedia didalam TransTV Studio.

Pada saya, tak berbaloi membawa anak anak kesini, selain dari harganya mencecah RM52.00 saorang, permainannya agak terhad, dan terlalu lama beratur untuk satu satu sesi permainan.

Semua 'in-door', tak seperti Dufan di Jakarta yang open-air

Ini yang kurang peminatnya, senang beratur, tak panjang dan tak lama menunggu.

Masa kecik kecik dulu ayah dia tak belikan kereta kayuh.

Artis Bandung teruja nak berfoto dengan cowok Malaysia

Seputar Indonesia , budak budak sukalah semua ni.

Cantik lukisannya

Lost City, tak masuk pun, sebab lama benar beraturnya

Kapal lanun

Bidadari mengiringi Tart

Sesungguhnya, saya tidak lah teruja untuk berada lama di sini.

Sudahlah terlalu lama menunggu giliran untuk ber'main' dengan permainan atau pertunjukkan yang disediakan, faktor usia saya pun dah tak beminat dengan semua ini

Kami hanya sekadar 2 jam lebih sedikit sahaja.

Selesai pekena Nasi Ayam Penyek, kami pun melangkah keluar.

Nak tunggu show, kena tunggu hingga 330 petang, sedangkan hati saya dah mula fed-up

Pemuzik Jalanan didalam TransTV Studio

Keluar baru terasa dunia luas

Terus kami naik teksi untuk mencari Jalan Acheh, dekat sebenarnya, tapi kerana naik teksi, dan jalannya sesak, agak payah untuk sampai kedestinasinya secepat mungkin

Asalkan ada muzik, mesti nak menari.

Ini toko kelengkapan Tentera Negara Indonesia, yang berjaya saya cari.

Hujan pulak sebaik selesai berada di Toko ini, untng kami dapat berteduh di Masjid berhampiran, dapatlah Asar berjemaah.

Pejalanan pulang tak sampai 5 minit pun , kami sudah berada di Hotel semula.

Sedangkan saya lebih teruja untuk berehat dikamar, kedua dua budak bujang ni mahu ke Pasar Baru lagi, untuk menolong peniaga peniaga menutup pintu toko mereka sekitar pukul 530 petang.

Makan malam hanya saorang sepinggan nasi goreng, sedaplah pulak menu kat Hotel Kenangan ini,

Kami menginap semalam sahaja di Hotel Kenangan ini, dengan alasan kamarnya sudah penuh untuk hujung minggu. Terpaksa saya mencari hotel lagi keesokkan paginya.

Bagus jugak, sekurangnya saya dapat mencuba setiap hotel di Kota Bandung ini, supaya mudah untuk pencarian dimasa masa mendatang.

Dalam duk berFB didalam restoran hotel ini, rakan baik saya selitkan foto edisi Jumaat 4 Mei 2012.

Gempaklah jugak anak bujang saya kat Sungai Layar itu.

Malam ini, seperti malam kelmarin, dengkurannya tetap bertenaga.