Bee Gees

Wednesday 23 May 2012

Belanja di Pasar Baru - 2 Mei

Selesai acaranya melihat tanaman strawberry itu, kami terus ke Butik Berjenama untuk melihat lihat sambil menggenyit mata kepada baju/seluar berjenama yang boleh menjadi milik kami nanti


Seketika disini pun adalah melebihi satu jam.

Saya yang lebih berbelanja, sedangkan Zul dan Mokhtar lebihkan mencuci mata sahaja. Saya lebih teruja dengan pakaian moden untuk wanita dan anak gadis.


Terasa kelaparan....

Kira butik ini popularlah dikalangan pengunjung Kota Bandung

Tengahari ini kami boleh dikatakan laparlah juga, kerana sarapan yang disediakan Hotel Unik agak mengecewakan dan tidak mengikut standard antarabangsa. Sekadar nasi putih dan sayuran berebus serta roti bakar yang terlalu sedikit pilihannya.


Andry mencadangkan kami makan di Rumah Makan Sederhana sahaja, kerana dekat dengan daerah yang sedang kami lalui.

Kurang enak masakannya, tapi syukur dapat menikmati hidangan ini.

Sekitar pukul 2 petang kami bergerak buat pertamakalinya , untuk ke Pasar Baru, yang cukup terkenal itu.


Kami terus dibawa menaiki ke parkir lantai lapan, yang paling atas, dan kami teruja berbelanja disatu satunya toko yang ada dilantai parkir ini. Dilantai ini jugar tersedia Masjid.


Saya kira, cukup murah jika dibandingkan dengan harga di Bukit Tinggi dan Jakarta.

Di Bandung harganya murah serendah 40% dari kedua dua kota tersebut.

Semuanya ada 7 lantai, dan saya memang tak menang kaki untuk berjalan, selain dari rambang mata bila melihat kasut dan kain kain ela untuk pakaian perempuan dan lelaki.

Hingga habis Rp1 juta saya berbelanja disini. Terpaksa towkay toko ini memberi saya hadian kerana menjadi jutawan berbelanja dalam masa 20minit, sejuta saya habiskan.!!
Pilih aje kain jenis yang mana , atau berjenama apa, panggil tukang jahit, terus dijahit, dan akan siap dalam 24 jam.

Tak perlu ke Toko untuk mengambil pakaian yang ditempah, tetapi akan dihantar langsung ke pintu kamar hotel.

Tart tempah Suit untuk kawin kawin nanti!

Ini pemandangan dari lantai 8 parkir Pasar Baru Kota Bandung

Dah siap tempat pakaian untuk dijahit, pengantin beli kasut untuk pasangannya pulak untuk naik pelamin bersama nanti.

Dah selesai untuk pengantin perempuan, untuk diri sendiri pulal.


"kira hang hebatlah Tart, berbelanja di Bandung, saya dulu beli kat sepurmerket kat Taiping je"

Jerebu, ini dah sekitar maghrb dah.

Pulang sekitar  730 malam, mandi bersiap untuk makan lagi.

Malam ni saya cuba racun bebudak bujang ni untuk makan di Rumah Makan Ampera, tapi mereka berdua buat 'dek' aje dengan pelawaan saya.


Jadi, sebelum saya buat keputusan untuk makan di mana malam ini, saya dan dua anak bujang ini berjalan jalan disekitar Kota ini, dengan berjalan kaki sahaja.



Tujuan saya sanmbil berjalan ini, kami nak cari kamar hotel untuk keesokkan harinya pulak.


Memang terdapat banyak hotel disini, pada harga yang sederhana murah. Kira dalam RM120.00 keataslah, tidak termasuk extra bed, dan termasuk sarapan. Ada yang harganya sekitar RM80.00 tetapi hotelnya begitu gitu aje. 


Kalau saya sendirian , saya ambil aje hotel yang harga gitu gitu, kerana memadai ada bilik air dan penghawa dingin.


Malam ni kami makan di gerai berhadapan hotel dipersekitaran . Masakan Padang, ternyata lebih enak makan disini , dari makan tengahari di RM Sederhana itu.


Yang pasti malam ini, saya tidur awal, dan disebelah paginya, saya dikomen oleh si Tart yang dengkuran saya begitu kuat sekali malam tadi, hehehe.



Latiff Hariri
2038 22052012
Sungai Petani


No comments: