Bee Gees

Saturday 26 May 2012

Hari kedua di pasar Baru -3 Mei

Pagi Khamis 3hb ni, kami bersarapan awal, kira hari ini baru agak sempurna penyediaan sarapan dari pehak Hotel Unik. Cuma ruang makan agak terhad, terpaksa saya duduk makan di lobi buat muka seposen.

Sarapannya nasi goreng . Saya lebih nak berwifi sahaja.

Dilatar belakang kelihatan 10 makcik makcik dari Malaysia.

Kami berjalan kaki ke Pasar Baru. Kira , kami dah hafal jalan jalan disekitar kota Bandung ini.

Bila kebingungan dengan lokasi, kami buka peta kat google.

Stesennya kereta di Kota Bandung. Mereka sebut kereta untuk keretapi, sedangkan mobil untuk kereta kita.

Seawal 830 pagi . Pasar baru belum dibuka secara rasmi, kami dah terpacak , tolong buka toko perniagaan di tingkat 6 dan 7.


 
Model ini yang diberkenan oleh kawan saya itu.

Saya 'syok ' tengok kasut kasut ini, harga sekitar RM140.00

Ok?

Yang ini yang saya berkenan sangat sangat, harge RM68.00

Sedang saya gile membeli kasut, bebudak bujang ni terus kelantai 8 , kedai yang sama untuk menambah beli, telekong dan baju baju kebaya untuk bakal mak mertua mereka.

Saya akui, telekong di bandung jauh lebih murah dari Bukit Tinggi dan Tanah Abang,Jakarta

Sekejap aje disini, sekitar jam 930 pagi kami menapak pulang.


Pulang segera untuk menyimpan segala pakaian serta belian kedalam beg.


Terus 'check-out' dari Hotel Unik. Sekitar 1130 , becha dipanggil untuk membawa beg beg kami berpindah ke Hotel yang agak sederhana disisi Istananya Gabenor Kota bandung ini. Selesai menghantar barangan , kami menaiki teksi yang tersedia begitu banyak didepan Stasiun KA itu. Saya arah kan teksi ke TransTV Studio. Nak beriadah sesama anak bujang ni sekejap.

Latiff Hariri
1958 24052012
Sungai Petani

No comments: