Bee Gees

Saturday 12 May 2012

Makan Tengahari Hari Buruh

Pagi 1 Mei ini kami bertiga bergerak meninggalkan Teratai Inn-dah sekitar 930 pagi. 


Pejalanan lancar, tiada kesesakan mahupun kemalangan.


Kira kira 2 jam sebelum tiba ke Kuala Lumpur, saya menghubungi kedua dua rakan yang agak rapat dengan saya ini, saorang sedang bekerja, sedang yang saorang lagi tidak membalas pesanan ringkas saya ini.


Saya bolehlah mengagak kenapa pesanan ringkas ini tidak berbalas.


Sebaik melepasi Rawang, baru terima jawapannya. 


Maknanya dapatlah makan terngahari bersama, walaupun sudah melepasi pukul 2 petang.


Senang aje mencari daerahnya Kuala Lumpur ini, sebab lokasi ini tempat kayuhan basikal saya sekitar cuti penggal sekolah saya, pada usia 13 hingga 15 tahun dahulu.


Tingkat 20 , bersama student UKM ni.

Makan tengahari yang simple simple aje buat lapik perut.

Waktu ini pun tuan rumah belum tahu kemana arah tujuan saya untuk cuti 1 Mei ini..

Bilik student, patutlah pun senang nak belajar.

Dah tua tu ni baru berkawan rapat, tak kenal pun masa sekolah rendah dahulu....

Tapi kan, saya terfikir jugak , mungkin kita tidak mengenali sesama kita pada tahun 60an hingga 70an, tapi, kemungkinan ayah dan bapak kita saling mengenali, tidak mustahil. Setahu saya bapak saya banyak memasuki kampung sekitar Lenggong untuk urusan membantu warga yang memerlukan kepakaran bapak menyukat/mengukur tanah serta mendapatkan geran tanah ketika itu. 


Sihat.......hanya perlu baca buku dan hadiri kuliah.

Terima Kasih Awie atas layanan dan makan tengahari bersama. Kami harus bergerak segera untuk ke Kota Warisan bertemu adik saya pulak.

Latiff Hariri
1248 12052012
Sungai Petani

No comments: