Bee Gees

Monday 3 December 2012

Khatan Sorang Sorang

Adakalanya, saya akui, usia memainkan peranan melemahkan daya ingatan saya.

Setahu saya, jemputan kahwinnya dari abang Azmi Abdullah ini adalah pada bulan Disember, tapi isteri saya kata, kendurinya hari Ahad 25 haribulan  ni. Saya 'bingung' sekejap. Pagi Khamis tu, sebaik saya keluar dari kebun, abang Awang Mie ni terpa saya , mengingatkan supaya hadir kenduri berkhatan cucunya pada Ahad mendatang.

Oh, cucu berkhatan rupanya, yang hulan Disember tu tetap diteruskan rencana kenduri perkahwinan anak lelakinya.

Tengok, tangan kiri siap pegang kotak.....banyak collection kan?

Kenduri doa selamat , jiran dan sanak saudara terdekat sahaja

Semua lauk ulaman kampung sahaja, memang syok habis

Kami disini sekadar satu jam. , masuk kebun sekejap tengok durian yang gugur, kalau kalau ada...

Ternyata hampa, tengahari buah tak luruh.

Latiff Hariri
1738 29112012
Sungai Petani

No comments: